A cégeknek újra kell gondolniuk a pénzügyeik kezelését

irodai dokumentummenedzsment, szervezés, Tax documents are displayed in the office of an accountant in Naples on October 22, 2012.  AFP PHOTO / MARIO LAPORTA
Minél nagyobb a vállalat, sok tekintetben annál nehézkesebb -- egy ötvenfős cég gyakran már napi 50-100 dokumentummal béklyózza a munkavégzést
Vágólapra másolva!
Megtizedelnék a vállalatok az adó- és pénzügyi tevékenységekre fordított kiadásaikat – derül ki az EY több mint 1700 cégvezető bevonásával készült globális felméréséből. A döntéshozóknak alapjaiban kell újragondolniuk pénzügyeik kezelését, hogy lépést tartsanak a digitális fejlődéssel és az egyre szorosabban összekapcsolódó nemzetközi adórendszerrel.
Vágólapra másolva!

Egyre erősebb költségcsökkentési nyomás tapasztalható a vállalati szektorban világszerte – mutat rá az EY nemzetközi kutatása (Reimagining the tax and finance function).

Átlagosan 8,4 százalékkal redukálná az adózási és pénzügyi feladatok ellátásának költségeit a következő két évben a megkérdezettek 94 százaléka. Mindeközben a szabályozói környezet dinamikus változása többletfeladatokat fog jelenteni a jövőben a válaszadók szerint.

Ennek következményeként a pénzügyi funkcióknak többet kell majd teljesíteni kevesebb erőforrással.

A vállalatok 84 százaléka már tett lépéseket annak érdekében, hogy kiküszöbölje a jelenlegi működési modelljében tapasztalható hiányosságokat az EY tanulmánya szerint.

A megkérdezett cégek harmada (35 százalék) a szervezet adó- és pénzügyi feladatainak teljes átszervezése vagy újjáépítése mellett döntött.

A pénzügyi feladatok ellátása terén jelentős változásokra számíthatnak a cégek a jövőben Forrás: AFP/Mario Laporta

Ehhez új, digitális platformra, a pénzügyek mellett a technológiához is értő szakemberekre, illetve egy szolgáltató központ kiépítésére vagy a meglévő bővítésére lehet szükség. A feladatok teljes átszervezése biztosítja a legtöbb kontrollt a vállalatnak, de egyben ez a legköltségesebb megoldás is. A helyzetet nehezíti, hogy tízből kilenc válaszadónak komoly kihívást jelent a megfelelő szakértők megtalálása.

A döntéshozók negyede a második lehetőségben, az adó- és pénzügyi feladatok teljes kiszervezésében gondolkodik. Ebben az esetben az informatikai költségek és a kockázatok a beszállítónál jelentkeznek, azonban jelentős szervezeti átalakításokkal kell számolni, mivel új vezetési és irányítási modellt igényel.

A harmadik opció, amit a kutatásban résztvevő vállalatok 24 százaléka tart megfelelő útnak, az első kettő ötvözete. A vállalatok az egyes feladatokra elsősorban automatizálási vagy robotikai megoldást keresnek, így növelhető a hatékonyság, ugyanakkor csökkennek a ráfordítások is.