Az alkalmazottak többsége nem a fizetés miatt, hanem unalomból mond fel

Stress frustrated panic news email reading laptop computer depressed Wireless Technology Computer University Student Women Females Busy Multi-Tasking Unemployment Banging Your Head Against a Wall Global Communications Homework E-Mail Furious Typing Sittin
Frustrated annoyed stressed person on laptop computer working from home studying college student midterm business executive corporate secretary unemployed job writer blogger career minded
Vágólapra másolva!
A cégvezetők úgy gondolják, hogy a legtöbb esetben egy fizetésemeléssel meg lehet tartani a legfontosabb alkalmazottakat, azonban egy friss tanulmány arra mutat rá, hogy nem mindig a pénz az első.
Vágólapra másolva!

A Ladders 16 500 olyan amerikai dolgozót kérdezett meg, akik nemrégiben váltottak munkahelyet, éves fizetésük pedig 80 ezer és 250 ezer dollár között mozog. A felmérésben több szektor alkalmazottait kérdezték meg és csupán 30 százalékuk mondta azt, hogy a jobb fizetés miatt váltott állást.

Azok - akik a fizetést jelölték meg első oknak - főleg az egészségügyben, emberi erőforrások területén, marketingesként vagy a sales-ben dolgoztak. A többi szektorban a két legtöbbször említett indok az unalmas munkakörnyezet és a túlórák száma volt.

A Ladders rámutat arra is, hogy különösen nagy volt az "unatkozó" munkavállalók száma a pénzügyben, a projekt menedzsmentben és a számítástechnikai területeken.

illusztráció Forrás: Getty Images/iStockphoto/ElNariz/Elnariz

A tanulmányból az is kiderül, hogy meglepően ritkán váltanak munkahelyet az alkalmazottak azért, mert nem elégedettek a felettesükkel. Az esetek 19 százalékában fordult elő, hogy valaki a főnöke miatt hagyta el ott állását.

Stacey Engle, a Fierce alelnöke szerint senki sem kell fel úgy egyik napról a másikra, hogy unalmasnak találja a munkáját. Engle szerint egy hosszú folyamat végeredményeként jut el a dolgozó odáig, hogy rájön: ő már megutálta az állását.

Hozzáteszi, hogy a frusztráció folyamatosan gyűlik bennük, egészen addig, amíg egy nap elegük nem lesz.

Engle azt tanácsolja a munkáltatóknak, hogy próbálják meg idejében észrevenni, ha valamelyik alkalmazottuk elégedetlen és időben reagáljanak a problémákra. A szakember elmondta azt is, hogy semmiképp sem a "hogy vagy" kérdéssel indítsuk a beszélgetést, hiszen a legtöbb ember erre csak annyit reagál: jól.