Megszűnik a járat, miután az utasok kiették az óceánjárót az ételből

A Norwegian Joy Sanghaj kikötőjében, 2017 nyarán
Norwegian Joy, the largest cruise ship in the Asia-Pacific region, is pictured during its maiden voyage for a four-day journey at sea in Shanghai, China, 10 June 2017. Norwegian Joy, the largest cruise ship in the Asia-Pacific region, set off on the maiden voyage from Shanghai on Saturday (10 June 2017) with over a thousand passengers onboard for a four-day journey at sea. It was built in Germany. The "Breakaway Plus" class cruise ship was designed specifically for the Chinese market.
Vágólapra másolva!
Nem mindennapi okból kényszerül törölni kínai útvonalát az egyik óceánjárós cég. Az ottani utasok ugyanis olyan falánkak, illetve pazarlók az étellel, hogy a vállalat inkább nem is fuvarozza őket.
Vágólapra másolva!

A Norwegian Cruise Line nevű, luxus ócenjárókat üzemeltető vállalat bejelentette, jövő év áprilisától megkezdi Kínát érintő útvonalainak leépítését - írja az Asia Times. A cég a Norwegian Joy nevű, hatalmas hajójával szolgálta ki az ottani utasokat, de úgy tűnik, az éhes gyomrokkal nem bírják a versenyt.

- fogalmazott Andy Stuart, a társaság elnök-vezérigazgatója. A vezető azt is közölte, a kínai járatokra használt tengeri jármű ikerhajója, a Norwegian Bliss mellett teljesít majd szolgálatot Alaszka vizein, amely "sokkal profitábilisabb", mint Kína.

A cég még 2017 nyarán kezdte meg a szolgáltatást a kínai utasok számára, a hajó az egész térség legnagyobb polgári célú tengeri járművének számít.

A Norwegian Joy Sanghaj kikötőjében, 2017 nyarán Forrás: AFP/Imaginechina/Jian Zheng

Elsőre meglepőnek tűnik, hogy egy egyébként sikeresen működő hajózási vállalat inkább a sokkal gyérebben lakott amerikai partoknál lát üzleti lehetőséget, mintsem a világ legnépesebb országában.

Egyes újságírók és tudósítók ugyanakkor megjegyzik,

a látszólag furcsa döntés mögött komoly gazdasági racionalitás húzódik.

Állításuk szerint a cég visszavonulása mögött az áll, hogy a kínai utasok - a beszámolók szerint, többségükben középkorú nő - rendre kieszik a hajót élelmiszer-készleteiből.

A vállalat azt közölte, a hosszú tengeri utakra a személyzet rengeteg étellel készült.

Ezen a monstrumon már 60 tonna húsféleségnél, 20 tonna halnál, 11 tonna paradicsomnál, több tonna gyümölcsnél, közel 3 000 liter tejnél és 50 000 tojásnál járnak, hogy a rengeteg utasnak mindig megfelelő minőségű és mennyiségű étel jusson a vízen.

Úgy tűnik azonban, ez sem volt elég.

A hajót egyszerűen rendre kieszik az ételből az utasok Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Ingo Wagner

A hírek szerint ugyanis a kínai turisták, elképesztő jeleneteket okozva az étkezőkben, tányérszámra vették magukhoz az ételt, gondolkodás nélkül mindent, amihez hozzáfértek.

A cég pedig rendre azt tapasztalta, hogy annak nagyja veszendőbe ment:

egész tányér ételek kerültek a szemétbe, és számos, alig megkezdett maradék, minden egyes étkezés után.

Ezek a jelenetek annak ellenére lejátszódtak, hogy a hajós cég kérte az utasokat, csak annyi ételt vegyenek magukhoz egyszerre, amennyit biztosan elfogyasztanak, és inkább álljanak többször sorba az asztaloknál.

S ha még ez nem lett volna elég, a sáskákhoz hasonlóan viselkedő utasok egy alkalommal állítólag

a hajó konyhájára is beszabadultak, és az egyik raktárból felfaltak mindent, amit csak tudtak.

Ezek tükrében pedig - állítják források - nem csoda, ha a norvég cég úgy döntött, inkább feladja ezt a piacot.

Különösen úgy, hogy az utasok között egyre többen lettek azok, akik az öt napos/négy éjszakás kisebb útra fizettek be. Egy ilyen útért 281 dollárt kellett személyenként fizetni, teljes ellátással.

A pusztítást látva azonban érthető, ha a cégnél úgy döntöttek, nem éri meg nekik a járat üzemeltetése.

Nem ez az első eset, hogy kínai utazókat falánkságuk kapcsán hoznak hírbe. 2016-ban az internetet bejárta egy olyan videó egy thaiföldi büféétteremből, amelyben kínai turisták egymást taposva, tányérszámra veszik magukhoz az ételt.