Rohamosan nő az elektronikus számlafizetés népszerűsége Magyarországon – derül ki a Díjnet független e-számlakezelő rendszer adataiból. Szeptemberben az átlagosnál mintegy 25 százalékkal több új felhasználó regisztrált a platformra, egy hónap alatt több mint 18 ezer e-számla-regisztrációt kezdeményeztek a rendszerben. A kiugró növekedés oka, hogy a Díjnet és az NKM Áramszolgáltató Zrt. együttműködésének köszönhetően a fővárosi lakosok – egy egyszerűsített szolgáltatóváltást követően – már akár az összes közműszámlájukat egy elektronikus felületen kezelhetik és fizethetik be.

Jelentősen nőtt az e-számla-regisztrációk száma a Díjneten azt követően, hogy

szeptember elején a Nemzeti Közművek áramszolgáltatója is csatlakozott a független e-számlakezelő rendszer – jelenleg már 30 különböző szolgáltatót számláló – partnerei közé.

IllusztrációFotó: Hirling Bálint [origo]

Az elmúlt hónapban több mint négyezren kezdeményezték, hogy a jövőben az NKM Áramszolgáltató Zrt. által kiállított villanyszámláikat is elektronikusan fizethessék be a platform rendszerén keresztül, az összes e-számla-regisztráció szeptemberben pedig meghaladta a 18 ezret. A tendencia azt mutatja, hogy az emberek egyre több számlájukat szeretnék egy egységes felületen, elektronikusan kezelni.

A két cég együttműködésének köszönhetően szeptembertől bármely magyar háztartásnak lehetősége van arra, hogy elektronikusan kezelhesse és fizethesse be villanyszámláját is. Ehhez csupán át kell szerződnie jelenlegi szolgáltatójától az NKM Áramszolgáltató Zrt.-hez.

A két társaság október 10-étől új szolgáltatással is segíti ebben az ügyfeleket: a Díjnet felhasználói a rendszer felületén egy egyszerű online adatlap kitöltésével kezdeményezhetik átszerződésüket a Nemzeti Közművek áramszolgáltatóhoz.

Ma a Díjnet az egyetlen olyan elektronikus számlakezelő- és fizetési rendszer, mely a fővárosban elérhető minden közműszolgáltatást lefed" – hangsúlyozta Garamszegi Tamás.

IllusztrációForrás: MTI/Németh györgy

Az ügyfelek a szolgáltatóváltást, illetve az azt követő egyszerű jóváhagyást követően már automatikusan elektronikusan fizethetik be – akár az első – villanyszámlájukat is. Az átszerződés a fogyasztó számára nem jár további teendőkkel.

Az áram továbbra is a már kiépített hálózaton keresztül érkezik az adott fogyasztási helyre, és a meglévő villanyóra cseréjére sincs szükség, mert csak a szolgáltató cég változik, a hálózati elosztó nem. Az egyetemes szolgáltatásra vonatkozó szabályozásnak megfelelően a villamos energia egységára is azonos marad a jelenlegivel.

Azzal, hogy egy országos villamosenergia-szolgáltató, is csatlakozott a Díjnet partnerei közé, az összes magyar háztartás számára lehetővé vált, hogy platformon keresztül, online kezelhesse és fizethesse be villanyszámláját" – tette hozzá Garamszegi Tamás, a cég vezérigazgatója.

Továbbá kiemelte, hogy Budapesten még kényelmesebb dolga van a háztartásoknak. A fővárosi lakosok már akár az összes közműszámlájukat befizethetik a platformon: 13, a fővárosban vagy a fővárosban is szolgáltató partner számláit kezeli a társaság. Az áram-, gáz-, víz-, csatorna-, távhő- és hulladékszállítási szolgáltatók mellett a legnagyobb távközlési cégek, valamint három biztosítótársaság számlái is elérhetők a cég rendszerén belül.