Ezek a luxuscégek a viharban is kitartanak

befektetés csillogás luxus hangulat divat
Vágólapra másolva!
A befektetők egyre jobban aggódnak a kínai fogyasztók aktivitása miatt, különösen a luxusszektorban. Ez az iparág ugyanis különösen érzékeny a kínai vásárlóerő alakulására. Az HSBC elemzője szerint viszont van négy olyan cég, amelyre kiemelten érdemes figyelni, mivel várhatóan képesek lesznek ellenállni a kínai lassulásnak.
Vágólapra másolva!

Ha a kínai gazdaság ereje megbicsaklik, és ez elkezdi érinteni a fogyasztókat, annak a luxusipar szereplői igen erősen megérzik a hatását. Az HSBC szerint azonban van négy olyan vállalat, amely elég erős ahhoz, hogy ellenálljon a kínai lassulásnak: A Hugo Boss, a Tiffany, a Tapestry, valamint a Michael Kors.

Erő a bizonytalanságban

A legutóbbi gyorsjelentésében a Hugo Boss vezetősége jelezte, az eladások növekedése várhatóan gyorsulást mutat majd 2018 egészében.

Eközben az HSBC a múlt hónapban már vételi kategóriába minősítette föl a céget, elsősorban a Hugo Boss sportmárkájának erejére hivatkozva

– írja a MarketWatch.

A Tiffany részvényei esésnek indultak a múlt héten, miután egy másik luxussztár, az LVMH figyelmeztetett a kínai és a japán lassulások következményeire. A Tiffany legutóbbi jelentése viszont azt mutatja, hogy a nyereség és a bevétel egyaránt lenyomta az elemzői várakozásokat, az ékszercég pedig igen kedvező célokat fogalmazott meg a jövőre nézve. Nem meglepő, hogy az HSBC is jelezte, a Tiffany igen jó helyzetben van ahhoz, hogy tovább folytassa az erősödést.

A Tiffany egyelőre jó úton halad az HSBC szerint Forrás: Imaginechina/Zhang jin - Imaginechina/Zhang Jin

Mindeközben a Tapestry alá tartozó Coach márka teljesen visszanyerte az egészségét, miután a cég azt a stratégiát választotta, hogy csökkenti az áruházi eladásokat, és ezzel visszafogja a kedvezményeket. A Michael Kors pedig tovább szárnyalhat, főleg, hogy szeptemberben 2 milliárd dollárért megvette a legendás Versace divatházat.

Negatív fordulat?

Mindez azért izgalmas, mert az HSBC október 16-án kiadott egy jelentést, amelyben azt vizsgálta, milyen hatásai lehetnek a kínai növekedéssel kapcsolatos aggodalmaknak. Noha a bank egyik vezető szakértője jelezte, komoly eltérések vannak a makrogazdasági félelmek és a mikroszintű valóság között, a luxusszektorra gyakorolt hatás így is fontos tényező.

Az iparág ugyanis egy hároméves talpra állási periódus után kezdett lassulni, és egyre nagyobb nyomás alá kerül.

Nem meglepő tehát, hogy az HSBC jelezte, a luxusiparral összefüggő minden beszélgetést a kínai gazdaság témája ural. Egyre erősebben merül föl a kérdés, vajon megismétlődhet-e az a lassulás a szektorban, amelyet 2015 közepén láthattunk.

A kínai fogyasztók ereje az egész luxusiparra hatással van Forrás: Getty Images

Bár a luxuscégek fundamentumai gyakran igen erősek, a kínai fogyasztók túl nagy erőt jelentenek a szektorban, és ennek következtében fokozzák a befektetői aggodalmakat. A Rambourg adatai szerint a kínai kereslet akkora, hogy

ez az ország felel a teljes luxusipari bevételek 38 százalékáért, és a szektor növekedésének nagyjából kétharmadáért.

Az igazi célközönség a 20-as éveikben lévő nők csoportja.

Részvények és lehetőségek

Mindezek következtében az HSBC elsősorban a Kering részvényeit tartja értékesnek, mivel a vállalat erős, azonban a részvényei 27,3 százalékot gyengültek az elmúlt három hónapban – azonban idén eddig 9,9 százalékos pluszban állnak.

A bank elemzői kiemelték még a Compagnie Financiere Richemont, illetve a Prada papírjait is,

mivel az HSBC-nél úgy számolnak, számukra az idei év második fele erősebb lehet az elsőnél, elsősorban a kedvező devizahatások miatt.

Ezzel együtt a Hugo Boss papírjai idén eddig 14,7 százalékos mínuszban vannak, míg a Tiffany 5,5 százalékos pluszban áll. A Tapestry papírja 1,8 százalékot, míg a Michael Kors részvényei 4,3 százalékot estek eddig 2018-ban.