Buborékos vagy mentes ásványvizet isznak inkább a magyarok?

2018.10.30. 15:03

Az idén tovább bővült a magyar ásványvízpiac: a Nielsen legfrissebb elemzése szerint 2018. január-szeptember között 5,8 százalékos növekedést ért el a tavalyi év azonos időszakhoz képest, az értékesített darabszámokat tekintve. Hazánkban a szénsavmentes ásványvíz fogy a legjobban, egyezően a nyugat-európai trendekkel.

A Nielsen kiskereskedelmi indexe szerint az ásványvíz-eladási adatokat vizsgálva, az első 9 hónapban a magyar ásványvízpiac literben 4,5 százalékot erősödött.

A Nielsen elemzése alapján - áll a Magyarvíz Kft. közleményében - ebben az időszakban a szénsavmentes ásványvizek mennyiségi részaránya tovább nőtt és jelenleg 46,1 százalékot tesz ki, a szénsavasoké 41,8 százalékra csökkent, az ízesítetteké pedig változatlanul 12,1 százalék.

Tovább nő Magyarországon az ásványvízfogyasztásForrás: Thinkstock

A hazai gyártók közül a legnagyobb arányú növekedést a Magyarvíz Kft. mutatta fel ebben az évben: az általuk eladott palackok mennyisége 11 százalékkal volt magasabb, mint a tavalyi január-szeptemberi időszakban. Ehhez főként a zászlóshajó Mizse és az új külsőt öltött Primavera növekedése járult hozzá.

Balog Zoltán, a Magyarvíz Kft. kereskedelmi igazgatója a piaci trendeket elemezve kiemelte: Magyarországon a fél- és egyliteres ásványvizek részaránya még nem éri el a nyugat-európai átlagot, de a trendeket követve dinamikus fejlődést mutatnak.Mindenesetre ebben a tekintetben a magyar fogyasztók szokásai egyeznek a nyugat-európai fogyasztókéval.

Az ásványvizek piaca folyamatosan nő Magyarországon. Ahogy az Origo korábban megírta, a nyári hónapok melege nemcsak a palackozott vizek, hanem más italok - gyümölcslevek, alkoholos termékek - forgalmát is megdobta.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK