Két felszíni és ugyanennyi felszín alatti új állomást kap az északi irányban meghosszabbításra kerülő metró. A végállomásnál új megállóhely épül a Budapest-Vác vasútvonalon, és intermodális csomópont jön létre.
A beruházó BKK Zrt. kihirdette az M3-as metró meghosszabbítására kiírt tervezői közbeszerzés végeredményét. A nyertes a budapesti FŐMTERV Zrt. és a kecskeméti VIKÖTI Kft. lett, amelyek feladata az előkészítés, valamint az engedélyes és a kiviteli terv készítése - írja a Magyar Építők.A beszerzés végleges összértéke nettó 3 milliárd forint.
A beruházás során a jelenleg Kispest és Újpest között húzódó, teljes felújítás alatt levő metróvonalat északi irányba egészen Káposztásmegyerig hosszabbítják meg. Ennek során:
- 4,9 kilométernyi kétvágányú metrópálya épül;
- négy új közbenső állomás jön létre, két felszíni és két felszín alatti;
- továbbá kiépül egy karbantartó, takarító járműtelep.
A projektben a váci vasútvonalon fekvő Rákospalota-Újpest vasútállomásnál is kiépül egy metrómegálló. Ehhez kapcsolódva a közbeszerzés egy P+R parkoló létrehozását és villamospálya korrekcióját irányozza elő.
Keleti irányban meghosszabbodik a Megyeri út, ugyanis a 3-as metró új végállomása a Megyeri út és a Külső Szilágyi út találkozásánál lesz, a Jégpalota szomszédságában.

Itt egy intermodális csomópont épül ki, amely összekapcsolja a 14-es villamos, a 3-as metró, a váci vasút és a helyi buszok állomásait.
Ehhez többek között
- elbontják a villamos pályáját és végállomását;
- kiépítik a metró végállomását;
- egy új autóbusz-végállomást;
- egy új vasúti megállóhelyet (miután jelenleg Rákospalota-Újpest és Dunakeszi között nincs megállója a vonatnak);
- valamint P+R, B+R parkolókat építenek.
A beruházás magában foglalja a Megyeri út külön szintű átvezetését a Budapest-Vác vasútvonal alatt. Ez a közút járdával, kerékpáros átvezetéssel vezeti át a forgalmat a vasút túloldalára, ahol a Dunakeszi út található.