Szembemegy a világgal az autóipar egyik sztárja

Aston Martin, James Bond, aukció, Christie's
Daniel Craig is vezette
Vágólapra másolva!
Az Aston Martin vezérigazgatója szerint a politikusok eddig nem jártak túl nagy sikerrel a károsanyag-kibocsátási projektjeikkel, és éppen ezért ezt a feladatok rá kellene hagyniuk az autóipar szereplőire. Andy Palmer ezzel együtt úgy látja, a belsőégésű motoroknak még bőven van jövőjük.
Vágólapra másolva!

Miközben az autóipar körüli párbeszéd ma elsősorban az elektromos járművek térnyeréséről, illetve a károsanyag-kibocsátás visszafogásáról szól, az Aston Martin vezérigazgatója úgy látja, a belsőégésű motorok végnapjairól szóló jóslatok erősen eltúlzottak. A brit autógyártó egyébként nem megy teljesen szembe a világtrenddel, mivel maga is beszáll az elektromos autók piacára, és 2019-ben már ki is jön a RapidE modelljével. Ezzel együtt az Aston Martin ultraluxus márkája, a Lagonda, 2021-től szintén kap elektromos meghajtást is.

Szemben a világgal?

A szennyezés kérdése, az elektromos autók térnyerése mellett, szintén jelentős probléma. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) idén tett közzé egy jelentést, amelyben arról számolt be, hogy

a világon minden évben nagyjából 7 millió ember hal meg a légszennyezettség következtében föllépő szív- és tüdőbetegségekben.

Nem meglepő tehát, hogy a politikai döntéshozók világszerte – de különösen Európában – egyre szigorúbb szabályokat írnak elő, melyek célja az autók károsanyag-kibocsátásának csökkentése.

Az Aston Martin vezetője szerint az autóiparnak kellene megoldania a szennyezési problémákat Forrás: Origo

Ezzel szemben az Aston Martin vezetője, Andy Palmer, a CNBC-nek úgy nyilatkozott, az autógyártóknak még elég sok idejük van hagyományos belsőégésű motorokat fejleszteni és eladni. Kijelentette: „nem gondolom, hogy a belsőégésű motorok a közeljövőben eltűnnének". Mindehhez azonban hozzátette, az elektromos járművek egyértelműen jók bizonyos körülmények között.
Palmer úgy látja, a politikusok eddig megpróbáltak megoldásokat lediktálni az autógyártóknak, de e helyett inkább arra kellene fókuszálniuk, hogy rávilágítsanak a fennálló és megoldandó problémákra.

– mondta a cégvezető.

Újra a ringben

Az Aston Martin egyébként több évnyi veszteség után tavaly végre elérte, hogy egész éves adózás előtti nyereséget termelt – a profit 87 millió fontos volt. A luxus sportautókat gyártó vállalat idén októberben lépett tőzsdére, 19 fontos kezdeti részvényárfolyamon. Ezzel a vállalat piaci kapitalizációja akkor 4,33 milliárd fontos volt.

Palmer az interjúban kiemelte, az amerikai kontinens adja az Aston Martin bevételeinek nagyjából 20 százalékát, és mára elérték, hogy

az Egyesült Államok lett a társaság legnagyobb piaca, lenyomva ezzel az Egyesült Királyságot.

A vezérigazgató ezzel együtt hozzátette, igencsak kedvezőtlen lenne, ha az USA megemelné az európai uniós vagy brit autóimportokra kivetett vámokat.