Rekordbevételt hozott a tegnapi Szinglik Napja

Jack Ma
Alibaba Chairman Jack Ma speaks on stage during the Tmall 11:11 Global Shopping Festival gala in Shenzhen, in south China's Guangdong province on November 11, 2016. Chinese shoppers unleashed a record deluge of cash online for Singles Day on November 11, Alibaba said, spending 120.7 billion yuan (USD 17.8 billion), with the e-commerce giant in the world's biggest online shopping promotion. / AFP PHOTO / STR / China OUT
Vágólapra másolva!
Az e-kereskedelmi cég idén ismét rekordot döntött a Sinlges Day-en, vagyis a Szinglik Napján: a 24 órán át tartó vásárlás során összesen 30,8 milliárd dollárt költöttek a vásárlók – tavaly még 25,3 milliárd dollárnál állt meg a rekord.
Vágólapra másolva!

A tavalyi bevételhez képest idén 27 százalékkal többet költöttek a vásárlók a Singles Day-en. Ráadásul ez volt

az évenként megrendezett nagy leértékelés tizedik évfordulója,

amit a Double 11 nevű ünnepséggel nyitottak meg – hiszen a leárazások minden évben november 11-én történnek.

Az Alibaba alapítója, Jack Ma Forrás: AFP/Str

A kezdés utáni második percben az eladások már meghaladták az egymilliárd dollárt, míg egy órával később már elérték a tízmilliárdot, eközben a szállítási megbízások száma átlépte az egymilliárdot.

Az Alibaba Csoport égisze alatt működő összes e-kereskedelmi platformon leárazás volt,

így például a szingapúri központú Lazada, amely Délkelet-Ázsiában működik, szintén olcsóbban kínálta termékeit. Ezenfelül az Ele.me, az Alibaba ételszállító platformja, valamint 11 kiválasztott Starbucks – a két cég még az év elején állapodott meg az együttműködésről – is olcsóbban kínálta ételeit és italait Kínában.

A 2017-es Singles Day Forrás: AFP/Imaginechina/Tu meifei

Az Alibaba ünnepségén pedig olyan hírességek léptek fel, mint Miranda Kerr modell, valamint Mariah Carey énekesnő – természetesen a vállalat alapítója, Jack Ma is ott volt a megnyitón, ám idén nem mondott beszédet.

A legtöbbet értékesítő márkák az Apple, a Huawei, valamint a Xiaomi voltak.

A Singles Day rekordbevétele megnyugtatta a cég azon befektetőit, akiket aggaszt az amerikai-kínai vámháború. Az esemény előtt a cég vezérigazgatója, Daniel Csang interjút adott a CNBC-nek, amelyben azt mondta, hogy a két ország közötti kereskedelmi feszültség számos lehetőséget is kínál az Alibaba számára, hiszen egy sor tevékenységet most újra kell gondolniuk, ez pedig akarva-akaratlanul is fejlődést fog eredményezni.

Továbbá a cég még múlt héten bejelentette, hogy a kínai vállalkozások támogatása érdekében a következő öt évben 200 milliárd dollár értékű terméket vásárolnak az országban.