Többnyire tízezer forint alatti meglepetéssel kedveskednek munkavállalóik számára azok a cégek, ahol szokás az év végi ajándékozás – derült ki a KártyaPláza.hu felméréséből, melyet munkavállalók és munkáltatók körében végeztek. A kutatás szerint főként a 100 fős vagy nagyobb vállalatoknál jellemző a karácsonyi ajándékozás vagy jutalmazás, esetleg a kettő együtt.
A legelterjedtebb repik sorát a logózott bögrék és tollak vezetik. „Második a sorban a fogyasztási cikkekből összeállított csomag, míg a harmadik helyen az ajándékkártyák és -utalványok szerepelnek"
– ismertette a részleteket Zettisch Róbert, a KártyaPláza.hu ügyvezetője.
Egyre jobban terjed egyébként a tárgyi ajándékozás helyett a jótékonykodás is. „Egy a felmérésben részt vevő vállalat például egy árva kisgyereknek keresett családot" – mondta az ügyvezető. A kutatás alapján a munkavállalók a szabadon beváltható ajándékkártyáknak örülnek a legjobban, de szabadulószobát, főzőestet vagy tanfolyamot és egyéb közös programlehetőséget is szívesen fogadnak az év végén.
A legnépszerűbb ajándékkártya-kategóriák, amit a cégek keresnek karácsonyra:
éttermek, könyv, óra, masszázs, bor, borászat, szépségápolás, utazás, sportos élmények, ruházat, kreatív élmények
A legrosszabb ajándékok sorát a haszontalan dísztárgyak, textíliák és édességek vezetik.
A legtöbben persze az utolsó pillanatra hagyják a meglepetések beszerzését, a munkáltatók 40 százaléka decemberben dönt és vásárol. „Sokkal kevesebben vannak az előrelátók, a kutatásunkban részt vevő cégek harmada novemberben, negyede pedig az első őszi hónapokban bonyolítja le a karácsonyi ajándék megvételét" – árulta el Zettisch Róbert.