Stresszes felnőttekre mozdult rá a Lego

Stress frustrated panic news email reading laptop computer depressed Wireless Technology Computer University Student Women Females Busy Multi-Tasking Unemployment Banging Your Head Against a Wall Global Communications Homework E-Mail Furious Typing Sittin
Frustrated annoyed stressed person on laptop computer working from home studying college student midterm business executive corporate secretary unemployed job writer blogger career minded
Vágólapra másolva!
Új koncepcióval rukkolt elő nemrégiben a dán óriás, a Lego. A vállalat célja, hogy meglovagolja a fejlődő és egyre nagyobb gazdasági teljesítményt produkáló úgynevezett kreatívipart - írja a Fast Company. Ehhez pedig elsősorban a stresszes felnőtteket szólítaná meg.
Vágólapra másolva!

A Lego nem pusztán a játékok világában, hanem általában is az egyik legismertebb brand a globális gazdaságban. A cég pedig már jó ideje nem pusztán a gyerekeket, vagy a velük együtt játszó szülőket tekinti termékei cégcsoportjának.

A dán vállalat, felnőtt vásárlói körében, jelenleg is markánsan elkülönít három csoportot:

1. Azok a felnőttek, akik a legózás élményét szeretnék később is átélni, a rajongó típusú vásárlók. Ők hagyományos jellegű, de nagyobb, többezres elemszámú készleteket vásárolnak alkalmanként maguknak. A Star Wars-ból ismert Millenium Falcon nevű űrhajó vagy a NASA valamelyik rakétájának modellje a legkedveltebb dobozok közé tartoznak.

2. A nosztalgiázó felnőttek spontán, alkalomszerű vásárlói a kisebb készleteknek. Mivel valójában a nosztalgia élményét keresik, ezért ritkán választanak nagyobb dobozt. Ha mégis, az általában eleve a felnőtteknek szóló készlet, például épületek modelljei.

3. A harmadik csoportba azok tartoznak, akik szakmai okokból vásárolnak Lego-készleteket. Például a jó nevű dán építész, Barjke Ingels, az általa tervezett épületek prototípusait mindig megépíti a cég kockáiból. Ő és csapata pedig korábban egy komplett házat húzott fel a vállalat billundi központjában az apró alkatrészekből.

A cégnél azonban úgy gondolják, van a felnőtteknek egy olyan csoportja, ahol van még egy kiszolgálásra váró piaci rés. Ez pedig azok a túlterhelt, kreatív készségeiket nem használó felnőttek, akikben ott van az alkotás iránti vágy, de elképzelhetetlennek tartják hogy fessenek vagy rajzoljanak.

Ez pedig nem más, mint színtiszta üzleti logika.

Egy jelentés szerint a kreatívipar festészethez, rajzoláshoz, díszítéshez kapcsolódó szegmense 2011-ről 2017-re döbbenetes mértékű, 45 százalékos erősödést produkált.

Globális volumene tavaly elérte a 44 milliárd dollárt.

Ez közel 12 ezer milliárd forint.

A játékgyártó a piaci tortából most a "Forma" névre keresztelt koncepcióval hasítana ki nagy szeletet. Ezt a cég kifejezetten stresszes felnőtteknek szánja. Lényege, hogy az építkezésnél hasonló elemeket lehet, hasonló módon használni, mint a Technics készleteknél. Azokra pedig különböző "bőröket" lehet felhúzni, amiket az építő saját elképzelései szerint alakíthat is színezéssel, festéssel, úgy, hogy az sikerélményt jelentsen számára.

A cég közlése szerint ez az első olyan kezdeményezésük, melyhez közösségi finanszírozást is igénybe vettek. Mivel pilot-projektről van szó, folytatása nagyban függ a fogadtatástól.

A vállalat jelezte, a koncepció további fejlesztésénél számítanak a közösségi innovációra. A dán vállalat előzetes közvélemény-kutatásaiból kiderült, hogy a felnőttek körében nagy az igény a játék iránti vágyuk kiélésére. Eszerint

a felnőttek 91 százaléka azt mondta, hogy a játék hozzájárul a jólétükhöz, 86 százalékuknak a játék segít lenyugodni.

87 százalékuk pedig az "építős játékokra" esküdött annak kapcsán, mi segíthet saját kreativitásuk megélésében.

A Lego jelezte, a készletek árai várhatóan olcsóbbak lesznek, már a megszokott dobozokhoz arányosítva azokét.