Renault-botrány: vitatható lépés a franciáktól

Opel Astra és Renault Megane összehasonlító teszt 2016. 08. 03. Auto Autoteszt Opel Astra Renault Megane Összehasonlító teszt
Vágólapra másolva!
A Renault SA felügyelő bizottsága kedd este meghozott döntése szerint nem váltja le posztjáról a Japánban letartóztatott Carlos Ghosn vezérigazgatót, hanem feladatait átmenetileg a cég második embere, Thierry Bollore ügyvezető igazgató veszi át.
Vágólapra másolva!

A Nissan-Renault-Mitsubishi autóipari szövetség elnök-vezérigazgatóját, Carlos Ghosnt hétfőn tartóztatták le Japánban pénzügyi visszaélések vádjával.

- szögezi le a Renault felügyelő bizottságának közleménye, hozzátéve, hogy amíg Carlos Ghosn jogi ügyeit rendezi, feladatait teljes vezérigazgatói hatáskörrel Thierry Bollore veszi át.

Bollore 2012 óta dolgozik a Renaultnál, tavaly februárban nevezték ki ügyvezető igazgatónak.

Korábban autóipari beszállítóknál is dolgozott, egyebek között a Michelin és a Faurecia cégnél, ezek mellett ázsiai üzleti tapasztalatokkal is rendelkezik.

Fotó: Adrián Zoltán - Origo

Bruno Le Maire francia pénzügyminiszter már kedden egy rádióinterjúban jelezte, hogy

a Renault működésének folyamatossága érdekében a részvények 15 százalékos tulajdonosa, a francia kormány Carlos Ghosn vezetői posztján való megtartását fogja szorgalmazni a felügyelő bizottság ülésén.

A Nissan felügyelő bizottsága csütörtökön ül össze Carlos Ghosn helyzetének megvitatására és

az előzetes információk alapján leváltása mellett fog dönteni.

Ghosn vezérigazgatói megbízatása az idén megkötött szerződés szerint 2022-ig tartott volna a Nissannál.

Forrás: AFP/Kazuhiro Nogi

A Renault felügyelő bizottsága döntött arról is, hogy a Ghosn elleni vádak alapjául szolgáló információk átadását kéri a Nissantól.

A francia kormány a vezérigazgató hétfői letartóztatását követően azonnal átvizsgáltatta Carlos Ghosn franciaországi adózási adatait és - ahogy arról Bruno Le Maire keddi rádióinterjújában beszámolt - nem talált benne semmi rendellenességet.

A japán hatóságok azzal vádolják Carlos Ghosnt, hogy 2011 és 2015 között a ténylegesnél ötmilliárd jennel (40 millió euró) kisebb jövedelmet jelentett a tokiói tőzsdének tett beszámolókban, illetve egyéb pénzügyi szabálytalanságokat is elkövetett, valamint saját célra használt fel céges forrásokat.