A héten az Uber egy különleges konferenciát tartott, ahol a vállalat dolgozói előre beküldött kérdéseinek egy részére válaszolt Dara Khosrowshahi vezérigazgató és Eric Meyhofer, az önvezető autó részleg főnöke. A kérdések között szerepelt többek között a márciusban történt baleset is, amikor a cég egyik önvezető autója halálra gázolt egy gyalogost.

Dara Khosrowshahi és és Eric Meyhofer egy konferencia során válaszolt az Uber dolgozóknak, akik kérdéseiket előre elküldhették, mások pedig szavazhattak arra, hogy tetszik-e nekik a téma. A kérdések listáját a következő felvetés vezette: a Business Insider szerint az ATG-n belül borzalmasak a körülmények, és komoly strukturális hibák vannak, a részleg pedig sorra hagyta figyelmen kívül az intő jeleket és végső soron ez vezetett egy gyalogos halálához. Egyetért ezzel?

Az ATG (Advanced Technologies Group) az Uber önvezető autókkal foglalózó részlege. Akkor kerültek a figyelem középpontjában, amikor idén márciusban az egyik autójuk éjszaka elütött egy gyalogost, aki később belehalt sérüléseibe. A Business Insider (BI) azonban már a balesetet követő hónapokban többször is beszámolt arról, hogy komoly gondok vannak az ATG-nél.

Khosrowshahi és Meyhofer hosszú percekig foglalkozott a témával, és nem is próbálták meg kikerülni a választ.Ugyanakkor szerintük az akkor megjelent tényfeltáró cikk távol állt a valóságtól, és eltúlozta az ATG problémáit. Meyhofer szerint a BI volt dolgozókat keresett meg, és ők informálták félre a gazdasági honlapot, de azt sem tartották kizártnak, hogy pusztán bosszúvágyból találtak ki rémtörténeteket.

illusztrációForrás: Shutterstock

A honlap viszont fél tucat olyan alkalmazottat is megkérdezett, akik a márciusi baleset idején még az ATG-nél dolgoztak, tehát pontosan tudták, mi folyik az Uber önvezető autókkal foglalkozó részlegénél, és ezek a dolgozók céges levelezésekkel és különböző dokumentumokkal bizonyították állításaikat.

Meyhofer az ATG védelmében különböző statisztikákat is bemutatott.

Egy céges felmérés szerint a dolgozók 83 százaléka bízik a részlegben, míg szintén 83 százalékuk szerint remek a csapatmunka és a dolgozók közötti együttműködés is.

Khosrowshahi egyetértett Meyhoferrel, de annyit azonban hozzátett, hogy a balesetnél a vállalat hibázott, és ezért elnézést kért. Elmondta azt is, hogy azóta radikálisan változtattak a tesztelési protokollon, hogy ilyen baleset többé ne történhessen.