Hamarosan ellephetik az amerikai utakat a robotaxik

2018.12.04. 19:41

A sofőr nélküli autók forgalomba hozatalának a versenye egyre kiélezettebb a technológia világában, miközben számos szabályozási problémát is felvet.

Ugyanakkor az ágazatban rejlő kereskedelmi értékeket jól szemlélteti, hogy a Waymot – ami a Google tulajdonában lévő vállalat – és önvezető járműveit 175 milliárd dollárra értékelte a Morgan Stanley.

Az Uber önvezető autójaForrás: AFP/2017 Getty Images/Justin Sullivan

Ráadásul a CLSA kutatásai szerint az amerikai utakon lévő önvezető járművek száma gyorsan fog emelkedni: 2020-ban már várhatóan 50 ezer önvezető jármű lesz az utakon, míg 2022-ben ez a szám elérheti akár a 800 ezret is.

A hagyományos járművek leváltása önvezetőre, valamint a szabályozási kérdések mikéntje azonban egyelőre megválaszolatlan, de az biztos, hogy a gyakorlati bevezetés igen bonyolult folyamat lesz minden vállalat számára. Ráadásul az önvezető autók fogalma sem tisztázott teljesen.

A Herbert Smith Freehills globális ügyvédi iroda legfrissebb jelentése szerint 716 joghézag akadályozta meg az automatizált járművek forgalomba állításának elfogadását az elmúlt időszakban – írja a Business Insider.

A következő öt-tíz évben a zsúfolt városi környezetben várhatóan az önvezető autók közül a robotaxik, vagyis az autómegosztók lesznek a legjellemzőbbek" – nyilatkozta Michael Barr, az önvezető autók alapítványának portfólió kezelője.

IllusztrációForrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Stefanie Järkel

Az amerikai törvényhozók már két törvényjavaslatot is beterjesztettek a biztonságos használat érdekében, ami Barr véleménye szerint jelzi, hogy a kormányzat is támogatja a technológiát.

Ugyanakkor a biztosító társaságok még nem reagáltak az önvezető autókkal kapcsolatos felvetésekre.

Múlt héten például a Volvo mutatta be azt a fejlesztését, ahol a volán mögött akár aludni is lehet, mivel a kocsi önállóan elintéz mindent.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK