A Volvo bejelentette, hogy hamarosan piacra dobja első elektromos szemétszállítóját. A svéd vállalat ezzel felelne a Tesla jelentette fenyegetésre, és elektromos, illetves önvezető teherautókkal szeretnék megreformálni az áruszállítást.

Martin Lundstedt, a Volvo vezérigazgatója szerint nagyon gyorsan elterjedhetnek az eílektromos szemétszállítók, ráadásul a vállalatnak is rengeteg bevételt hozhat a projekt. A svéd cég legnagyobb riválisai jelenleg a Daimler, a Scania és a Tesla, de már néhány kínai gyártó is jelezte, hogy komolyan kell számolni velük.

A mérnököknek azonban már a személyszállító autóknál is komoly technológiai kihívásokkal kell megküzdeniük, a teherautók és a kukáskocsik pedig még precízebb mérnöki munkát igényelnek, hiszen sokkal nagyobb súlyt kell mozgatnia a motornak, ráadásul a teherautóknak nagyobb távokat kellene megtenni töltés nélkül.

Volvo’s FE elektromos kukásautóForrás: Volvo Group

Első körben a Volvo még nem a teherautókkal próbálkozna, hanem a kukáskocsikkal, mivel ezek rövid távon szállítanak könnyebb rakományt városi környezetben. Lundstedt szerint öt éven belül a városban közlekedő teherszállítók ötöde elektromos lesz. Ez annak is köszönhető, hogy az ilyen típusú járművek üzemeltetésének költsége drasztikusan csökkenni fog a következő években, 2025-re pedig már a legolcsóbb opciót fogják jelenteni.

A Tesla jelenleg egy olyan teherautót tesztel, amely 800 kilométert tud megtenni egyetlen töltéssel.

Elon Musk cégénél azt ígérik, hogy az első darabokat már 2019-ben leszállítják a megrendelőknek. Az ágazatban azonban szkeptikusan fogadták a Tesla állítását. A Daimler teherautókért felelős igazgatója, Martin Daum kiemelte, hogy a jelenlegi akkumulátorok nem képesek ekkora hatótávot megtenni, ilyen nagy teherrel.

Musk erre ezt válaszolta: " nem tud túl sokat a fizikáról (Martin Daum), de nagyon szívesen leülök vele és elmagyarázom neki, hiszen én az egyetemen is tanultam fizikát."