Kína lehet az egek ura

China Eastern Airlines
--FILE--A jet plane of China Eastern Airlines takes off at the Beijing Capital International Airport in Beijing, China, 29 August 2018. China Eastern Airlines will launch direct flights from Dubai in the United Arab Emirates (UAE) to Chinese eastern metropolis of Shanghai from Sept. 17, the carrier said Tuesday in an emailed press release. Shanghai-based China Eastern Airlines will be the first Chinese carrier to operate direct flights between Dubai and Shanghai. The first direct flight will be launched on Sept. 17, operated by an Airbus 330. From Sept. 17 to Oct. 26, there will be three direct flights per week, while the number of weekly flights will increase to four from Oct. 27.
Vágólapra másolva!
Kína azt tervezi, hogy mintegy duplájára növeli repülőtereinek számát 2035-re, amikorra a világ legnagyobb légiközlekedési piacává válik, megelőzve az Egyesült Államokat - írta a China Daily című kínai napilap.
Vágólapra másolva!

Az újság a polgári légiközlekedési hatóságtól úgy értesült, hogy a jelenleg működő 234 repülőtér mellé 216 új légikikötőt építenek fel.

2035-re a légiközlekedés iránti kínai kereslet teszi ki a globális igények egynegyedét, amivel túlszárnyalja az amerikai piacot.

Tavaly a kínai repülőtereken 552 millió utas fordult meg, és ez a szám 2020-ra eléri a 720 milliót.

Az erős növekedés miatt a jelenlegi repülőterek már nem lesznek képesek kielégíteni az igényeket, így fel kell gyorsítani az új repülőterek építését.

A China Eastern Airlines egyik gépe felemelkedik a pekingi reptérről Forrás: AFP/Imaginechina/Zhao Xiaojun

"A szolgáltatások sokat javultak, de a jelenlegi repülőterek színvonala messze nem megfelelő, ráadásul egyenlőtlenül vannak szétszórva az országban" - mondta Tung Fa-hszin, a légiközlekedési hatóság fejlesztésekért és tervezésért felelős igazgatója. Hozzátette, hogy világszínvonalú reptereket fognak építeni a Jangce folyó deltájának térségébe, a Peking-Tiencsin-Hopej régióba, a Kanton-Hongkong-Macao Nagy Öböl térségbe, valamint Csungking és Csengtu városok közelébe.

A kínai polgári légi közeledés fejlődését két fő motor hajtja.

Egyrészt több nemzetközi járatra van szükség olyan viszonylatokban, amelyeket nem lehet nagysebességű vonatokkal kiváltani. Másfelől az ország délnyugati és északnyugati részén több kis- és közepes méretű reptérre van szükség.

A múlt év végén Kínában 58 légitársaság működött, együttesen 3296 repülőgépből álló légiflottával rendelkeztek.

A polgári repülési ágazat tavalyi nyeresége 12,3 százalékkal valamivel 65 milliárd jüan (1 jüan=41,44 forint) fölé emelkedett.

Az ágazat tavalyi működési bevétele 746 milliárd jüan volt, 15,3 százalékkal nagyobb az egy évvel korábbinál.

A polgári légiközlekedési hatóság fontosnak tartja a szorosabb együttműködést a nagysebességű vasutak üzemeltetővel, hogy fejlesszék a "repülőgép plusz nagysebességű vonat" néven futó közlekedési rendszert, amely megkönnyíti és a meggyorsítja az átszállásokat, valamint hatékonyabb utazást tesz lehetővé.