Az új buszstratégia fókuszában a közösségi közlekedést igénybe vevő utasok minél magasabb szintű kiszolgálása áll – mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a Nemzeti Autóbusz-beszerzési Bizottság ülésén. A miniszter hangsúlyozta: a stratégia része a megfelelő összetételű, a közlekedési igényeket az utasforgalomhoz igazodóan kielégítő modern, magas hazai hozzáadott értéket képviselő autóbusz-állomány kialakítása.
A stratégiai célok között szerepel a magyarországi autóbuszgyártás megerősítése, a becslések szerint 2022 végéig a hazai buszgyártó cégek 3060 új buszt tudnak előállítani.
A bizottság tevékenységének középpontjában a hazai gyártókapacitás és a beszerzés összehangolása áll – mondta a miniszter.
A hazai buszállomány elöregedett, a járműparkot meg kell fiatalítani, összesen hatezer járművet kellene lecserélni.
Palkovics László elmondta azt is, hogy stabil kereslet esetén a hazai buszgyártók jelentősen képesek növelni a gyártási kapacitásukat, sőt exportra is tudnak majd hazai buszokat gyártani.
Ez esetben három komoly hazai cég jön számításba, az ITK Holding Zrt., a Kravtex Kft. és az Ikarus Járműtechnika Kft.
A miniszter szólt arról is, hogy 2020-tól elkerülhetetlen lesz a hazai piac liberalizációja, ami azt jelentheti, hogy a magyar közúti szolgáltatók mellett piacra lépnek versenyképes külföldi, közösségi autóbusz-közlekedésben érdekelt cégek is.
A teljes cikk a Magyaridők.hu oldalán olvasható el.