Ügyfelek millióit érték el az MNB pénzügyi tudatosságot erősítő kampányai

Happy woman saving money in a piggybank Portrait Women Females Banking Savings Coin Bank Piggy Bank Currency Home Finances Young Adult Smiling Caucasian Ethnicity Latin American and Hispanic Ethnicity One Person Strategy Planning Business Finance Lifestyl
Happy young woman saving money in a piggybank - home finances concepts
Vágólapra másolva!
A Magyar Nemzeti Bankkal (MNB) együttműködő tíz partnervállalat társadalmi felelősségvállalási programjainak is köszönhetően a jegybanknak az elmúlt másfél évben több millió magyarországi fogyasztó számára sikerült eljuttatnia a pénzügyi tudatosságot erősítő kulcsüzeneteit. Az MNB e cél érdekében 2019-ben is folytatja Pénzügyi Navigátor kampányait, írja a jegybank közleményében.
Vágólapra másolva!

Az MNB 2017 márciusában indította el, s azóta évente több alkalommal szervezi meg a fogyasztók pénzügyi tudatosságát erősítő, a hazai pénzügyi kultúra fejlesztését szolgáló országos Pénzügyi Navigátor kampányait. Ezek legfontosabb csatornái – a kis volumenű fizetett online hirdetéseken túl – a társadalmi felelősségvállalási programjaik keretében a jegybankkal együttműködő partnervállalatok saját, ingyenesen rendelkezésre bocsátott felületei.

Az elmúlt két évben az ALDI, Auchan, CBA és Príma, Decathlon, MediaMarkt, SPAR, TESCO áruházláncok, illetve az All You Can Move Sportpass, a Magyar Posta és a Volánbusz felelős közreműködése, társadalmi elkötelezettsége tette lehetővé, hogy ügyfélforgalmi helyiségeikben (összesen több mint 1200 hazai boltban, postafiókban, ügyféltérben) a jegybank szóróanyagokat, plakátokat helyezzen ki vagy a fogyasztók pénzügyi tudatosságát erősítő tájékoztató kisfilmeket vetítsen.

Illusztráció Forrás: Getty Images/andresr/Andresr

Több társaság emellett saját – a széles nyilvánosságnak szóló – hírleveleiben, magazinjaiban is népszerűsítette

a felelős fogyasztói magatartás fontosságát a pénzügyek terén.

Mindezeket együttesen a mérések szerint több mint 500 millió alkalommal tekintették meg a magyarországi ügyfelek.

A nyomtatott anyagokon túl a partnercégek saját online felületeiken több mint 200 ezer fogyasztót értek el.

Mindezek mellett a vállalatok – az MNB együttműködésével – belső kommunikációs kampányokat is indítottak. A munkatársaik számára szervezett családi napokon, saját munkatársaiknak szóló online, szociális média és nyomtatott felületeiken, hírleveleikben, illetve belső LCD TV hálózaton további bő 60 ezer munkavállalót tájékoztattak fontos pénzügyi témákról.

A jegybank mindezeken túl a Honfoglaló online társasjátékban való folyamatos jelenlétével jelenleg is potenciálisan mintegy

600 ezer fogyasztót ér el a pénzügyi tudatosságra vonatkozó, az edukációt szolgáló kérdéseivel.

Az együttműködések révén összességében eddig elsősorban az offline pénzügyi fogyasztóvédelmi üzenetek jutottak el hatékonyan a fogyasztókhoz, ugyanakkor ezek tudatosítását hatékonyan segítették az elektronikus csatornák is.