Mind a tengerentúli szállítás költségeit, mind az USA és Kína között fennálló kereskedelmi konfliktushoz kapcsolódó büntetőtarifákat kihúzhatja a Tesla az egyenletből azzal, hogy Sanghaj melletti gyárából látja el a jövőben elektromos autókkal a kínai piacot.
A gyár alapkőletételét ünnepélyes külsőségek között tarják meg, melyen a Tesla-vezér Elon Musk mellett részt vesz Sanghaj polgármestere, Ying Yong is.
A sanghaji gyár lesz az első Tesla-üzem az Egyesült Államok területén kívül.
Musk - szokásához híven - Twitterre küldött posztjaiban csepegteti az információkat az új gyárról. Eszerint a Model 3 és a Model Y "megfizethető változataival" látják el majd onnan Kínát, ahol az év végén indulhat meg a termelés. A gyár építése a tervek szerint nyáron fejeződik be. A már működő, hasonló üzemek után, a létesítmény a "Gigafactory 3." nevet kapta.
A gyárra vonatkozó tervekről az első hírek 2017-ben láttak napvilágot. A beruházás értéke 2 milliárd dollár.
A tervek szerint a kezdeti időszakban heti 3000 darab készülne a Model 3-ból az üzemben, ám ha teljes kapaciást ér el a termelés,
éves szinten 500 ezer darab autó gördülne le a gyártósorokról.
A Tesla közleményében az is szerepel, hogy az elmúlt évben több helyen jelent meg a cég az országban, többek között ezres nagyságrendben nyitottak elektromos autók töltésére szolgáló töltőpontokat.
A vállalat időközben elindította hivatalos profilját a népszerű kínai közösségi alkalmazásokon, csevegőfelületeken, mint a WeChat vagy a Weibo. Ezeken több mint 30 pozíciót már meghirdettek a leendő munkavállalók számára.
A CNBC kommentárja ugyanakkor megjegyzi: a Tesla mint márka, igen népszerű a kínaiak körében. Ám a cégnek komoly versenyre kell felkészülnie a helyi elektromos autók gyártóival, többek között a Nio-val.