A PlasticsEurope elemzése szerint
2017-ben összesen 64,4 millió tonna műanyag csomagolást gyártottak Európában, aminek 7,4 százaléka, vagyis csaknem 4,8 millió tonna PET (polietilén-tereftalát) csomagolás volt.
A kutatás szerint ugyan évről évre növekszik a műanyagfélék újrahasznosítása (2006 és 2016 között 74 százalékkal), sok még a teendő ahhoz, hogy az élelmiszeripari környezetre gyakorolt terhelése csökkenjen, különösen a csomagolásokat illetően.
A Tesco néhány hónapja jelentette be, hogy saját márkás termékeinek csomagolását 100 százalékban újrahasznosíthatóvá vagy újrafelhasználhatóvá teszi, aminek máris itt az első lépése: saját márkás hűtött italai és smoothie-jai már új csomagolásban érhetők el.
Az újrahasznosított műanyagból készült palackokkal az áruházlánc évente csaknem 18 tonnával kevesebb műanyagot használ majd a négy közép-európai piacán, ez itthon mintegy 3 tonnával kevesebb felhasznált műanyagot jelent.
A változás hatalmas környezeti előnyökkel jár, még ha a vásárlók számára nem is lesz szembetűnő a különbség: a 250 ml-es és az 1 l-es r-PET palackok 30, míg a 750 ml-es r-PET palackok már 50 százalékban tartalmaznak újrahasznosított műanyagokat.
Az r-PET palackok esetében olyan poliészterről van szó, ami részben újrafelhasznált, elsősorban üdítőitalpalackokból származó műanyag csomagolóanyagokat tartalmaz, és maga is újrahasznosítható, illetve újrafelhasználható.
A Tesco ezzel is az egyik legfontosabb céljaként kitűzött „zárt csomagolóanyag körforgást" támogatja, ami egy olyan csomagolás-menedzsment szisztémát jelöl, amelyben az összes anyagot újra felhasználják, újrahasznosítják, vagy egyéb célokra használják fel, nullára csökkentve a hulladék mennyiségét.
2019 februárjában jelentették be azon törekvésüket, miszerint 2025-re a saját márkás termékeik csomagolása 100 százalékban újrahasznosítható vagy újrafelhasználható lesz.
2020-ig pedig újratervezzük ezen termékeink csomagolását, valamint kivonjuk a nehezen újrahasznosítható csomagolóanyagokat. A végső célunk, hogy a működésünk során ne keletkezzen olyan hulladék, ami hulladéklerakóba kerül
– hangsúlyozza Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs igazgatója.