A Fiat Chrysler május 27-én tett ajánlatot a Renault-nak közös konszern létrehozására paritásos alapon. A Renault-ban legnagyobb, 15,01 százalékos tulajdonrésszel rendelkező francia kormány is jelezte az érdeklődését, azonban a tárgyalások gyorsan zátonyra futottak. A The Wall Street Journal által idézett források szerint
a fiaskó oka a japán Nissan volt, amely részese a Renault és a Mitsubishi által alkotott hármas autóipari szövetségnek.
A lap által idézett források szerint a Nissan vezetése nemet mondott Fiat Chrysler és a Renault tervezett egyesülésére.
Megfigyelők szerint azonban egy új esemény közelebb hozhatja az egyesülés lehetőségét.
A Nissan ugyanis jelezte, hogy támogatná a két cég összeolvadását, ha cserébe a Renault jelentősen csökkentené jelenleg 43,7 százalékos részesedését a japán vállalatban.
A lap úgy tudja, hogy tárgyalóasztalhoz ülhet a Nissan vezérigazgatója és a Fiat Chrysler vezetőségének egyik tanácsadója.
Amennyiben a Fiat Chrysler és a Renault egyesülési ügyletét nyélbe ütik, a világ harmadik vezető járműgyártója jön létre a Volkswagen és a Toyota után. Az évi csaknem 9 millió autót gyártó Fiat Chrysler-Renault piaci tőkeértéke 37 milliárd dollár lenne, ebből a Fiat Chrysleré csaknem 20 milliárd dollár.
Elemzők szerint ésszerű az elgondolás, az iparági konszolidáció komoly költségmegtakarítással járna. Más gyártók részéről is látni próbálkozásokat arra, hogy megosszák egymás között a fejlesztési költségeket.