Az EasyJet repülőgépei 2020-ra várhatóan 75 gramm szén-dioxidot bocsátanak ki utasonként egy kilométerre, szemben a Korean Air légitársasággal, ahol ez 175 gramm.
Ehhez nagyban hozzájárul a modern légiflotta, valamint az, hogy minden ülőhelyet eladnak a gépeken. Az International Airlines Group (IAG), ami magában foglalja a British Airways-t is, várhatóan 112 grammot bocsát ki.
Ugyanakkor számos olyan vállalat is van – például a Singapore Airlines, a Turkish Airlines, vagy az Air China –, amely gyenge tervet vázolt fel a szén-dioxid kibocsátásának csökkentésére.
Az iparág önként vállalta, hogy 2020-ra befagyasztja, míg 2050-re felére csökkenti a szén-dioxid kibocsátását, amit a London School of Economics jelentése szerint egyelőre csupán az EasyJet tart be.
Faith Ward, a Környezetvédelmi Ügynökség, valamint a jelentés egyik támogatója elmondta: „a befektetőknek egyértelmű üzenetük van a légitársaságoknak: a szén-dioxid-kibocsátással kapcsolatban a hosszú távú elköteleződés kell megvalósítani".
A kibocsátás-csökkentési célokat 2030-ra és azon túl is meg kell határozni, eddig azonban ez nem történt meg – tette hozzá Ward.
A repülés a közlekedéssel kapcsolatos szén-dioxid kibocsátások 12 százalékáért felelős. Ráadásul ez a szektor könnyebben elérhető célokat tűzött ki, mint más iparágak. Ugyanakkor bár a repülőgépek egyre hatékonyabbak, viszont folyamatosan nő az utaslétszám.