Nem megy jól a Starbucksnak ebben az országban

népszerű márkák galéria, starbucks
The logo of American coffee company and coffeehouse chain Starbucks is seen in Munich. (Photo by Alexander Pohl/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
A magas működési költségek és a szűkös költségvetés miatt az amerikai Starbucks kávéházlánc lemondott bővülési terveiről a Dél-Afrikai Köztársaságban.
Vágólapra másolva!

A Starbucks 2016 áprilisában nyitotta meg első üzletét Johannesburgban, a kávéház iránti akkori érdeklődés pedig felülmúlta a várakozásokat.

További 12 kávéház nyílt a Taste Holdings égisze alatt Johannesburgban, Pretóriában, valamint Durbanban.

A cég pedig további 45 kávézó nyitását tervezte be 2020-ig.

Ám a jelentkező súlyos anyagi gondok miatt elvetették a bővülés lehetőségét.

Illusztráció Forrás: AFP/NurPhoto/Alexander Pohl

Egy új Starbucks kávézó nyitása 350 ezer és 500 ezer dollár (kb. 98 és 141 millió forint) között mozog.

Ráadásul az üzemeltetési költségek is jelentősen, 7 százalékkal emelkedtek.

Ugyanakkor a dél-afrikai kávépiac igen telített: a Bean There, a Father Coffee, és számos független cég működik az országban, amik átlagosan 1,5 dollárért (424 forint) értékesítik kávéjukat, míg

egy Starbucks-kávé 2 dollárba (566 forint) kerül.

A Starbucks világszerte több mint 22 ezer kávézót üzemeltet, és csupán

két afrikai országban van jelen: Egyiptomban és Marokkóban.

Ugyanakkor a cég optimista, úgy vélik, a hosszú távú finanszírozás biztosításával ismét bővülhetnek az országban – foglalta össze az AfricanNews.