Nagy dolgot vitt véghez a Ford Magyarországon

2019.01.08. 11:20

Magyarországon 20 százalékkal nőtt a Ford gépjárművek értékesítése tavaly. A tendencia idén folytatódik, a masszív növekedést táplálni fogja a növekedési hitelprogram most induló harmadik üteme is - közölte budapesti sajtótájékoztatóján Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.

A márka 2018-ban 20 047 járművet értékesített a magyar piacon, ezzel részesedése meghaladta a 12 százalékot. Az eladásokból 6102 darab kishaszonjármű volt, 30,9 százalékkal több az előző évinél, a Ford piaci részesedés ezzel 26,8 százalékos lett.A Ford jól teljesít a személyautók piacán is, a tavaly eladott 13 653 személygépkocsival a második legnépszerűbb márka volt Magyarországon. A cég várakozásai szerint az idén 2000-3000 darabbal emelkedhet az eladás.

Szamosi Viktor elmondta: a dinamikus növekedéshez alkalmazkodva bővíteni kell a márkakereskedések számát. Jelenleg 38 értékesítési hely és 50 szerviz működik országszerte.

Forrás: Bolla György

Az ügyvezető igazgató szerint még 3-4 újabb kereskedéssel válik optimálissá a hálózat mérete. A hálózat egyébként jelentős fejlesztésen megy át, részint a hibrid és elektromos járművek számának növekedése miatt.
Emellett folyamatban van egy másodlagos szervizhálózat kiépítése, amellyel az idősebb járműveket szolgálják ki. Már négy ilyen szerviz működik, a hálózatot 10-15 tagúra tervezik.
A társaság ügyvezető igazgatója emlékeztetett arra, hogy a Ford tavaly szeptemberben megnyitotta szolgáltató központját Budapesten. Itt máris több száz munkatársat foglalkoztatnak, számuk 2020 végéig ezerre nő.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK