Ebbe beleremeghet az egész autóipar

Changan, kínai autógyártó standja, Frankfurti Autókiállítás
Vágólapra másolva!
Kínában több mint húsz év után először csökkent az új személyautók eladása tavaly.
Vágólapra másolva!

Szakértők szerint ez annak a jele, hogy lassul az ázsiai ország gazdasági növekedése, egyre eladósodottabb a lakosság és megcsappant a fogyasztói bizalom. Emellett szerepet játszik az eladások visszaesésében az amerikai-kínai kereskedelmi feszültség is, amely a vámok emelése miatt megdrágította az amerikai importot.

A Kínai Személyautó-gyártók Szövetsége (CPCA) közlése szerint az ázsiai országban 22,7 millió személygépkocsit értékesítettek 2018-ban, ami 6 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest.

Ha a tavaly decemberi statisztikát nézzük, akkor kiderül, hogy éves összevetésben 19 százalékkal kevesebb személyautót, 2,256 millió kocsit értékesítettek. Novemberben az eladás 18, októberben 13,2 százalékkal csökkent.

Fotó: Mudra László - Origo

Az elektromos és hibrid autók (new energy vehicles, NEV) értékesítése a múlt évben bővült, először emelkedett 1 millió darab fölé.

Szakértők arra számítanak, hogy idén csak minimálisan, 1,2 százalékkal nő az új személyautók eladása Kínában, ugyanakkor a NEV autók értékesítése akár harmadával, 1,6 millióra bővülhet.