Vágólapra másolva!
A Fujitsu azt mondja, idén a mesterséges intelligencia (MI), mely eddig inkább csak az újságok címoldalán szerepelt, elkezd végre gyakorlati méreteket ölteni és valódi előnyöket hozhat mind a kiskereskedők, mind pedig a vásárlók számára.
Vágólapra másolva!

A Fujitsu a New York-i NRF kiállításon olyan újdonságokat mutatott be, amely új technológiákon, köztük mesterséges intelligencián alapul. Ezek teljes körűen támogatják az ügyfélutat, és az üzletek széles skálájában jól teljesítenek, legyen szó divatáru üzletről vagy élelmiszerboltról.

A vevők nagyobb ügyfélélményt kapnak - mi lehetne ma nagyobb hívószó? -, a kereskedők pedig veszteségeket csökkenthetnek például az önkiszolgáló kasszáknál.

A mesterséges intelligencia segítségével csökkenthető a különbség egy fizikai üzlet és egy webshop között, az önkiszolgáló kasszáknál elkövetett csalások pedig úgy szűrhetők, hogy a becsületes vevőknek sem lesz nyűgösebb a vásárlás.

Íme pár újdonság, melyet a Fujitsu bemutatott a kiállításon:

  • az önkiszolgáló pénztári csalások visszaszorítása

Az önkiszolgáló egységet kamerákkal felszerelve, a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia segítségével a szerkezet összeveti a vonalkódot a termék fizikai tulajdonságaival.

Kamerát kapnak az önkiszolgáló kasszák, hogy a mesterséges intelligencia segítségével kiszűrjék a csalókat (képük illusztráció) Fotó: Hajdú D. András [origo]

Ezzel megakadályozható, hogy egy olcsóbb termék vonalkódját azonos súlyú, de drágább termékre átragasszák.

  • okos próbafülke

Az okos próbafülke javíthatja az eladási arányt a divatáru üzletekben. A vevő a próbafülkében részletes adatokat kap a felpróbált ruháról, és kényelmesen, a fülke elhagyása nélkül kérhet más színt vagy méretet belőle. A vevők így kevesebbet válogatnak és gyorsabban befejezik a vásárlást.

  • készpénzszámoló

A kiskereskedelmi üzletek fárasztó, manuális pénzszámlálását kiváltó gépezet nem csak az ember helyettesítését végzi el, de kevesebb hibával is dolgozik, mint az alkalmazottak.

A témáról többet is megtudhatnak a Digitalhungary.hu cikkéből.