Ez a mester készíti a sztárok menő szemüvegeit

2019.01.28. 07:02

Tom Davies, a brit szemüvegtervező 2004-ben egy olaszországi nyaralás során döntött úgy, hogy saját vállalkozásba kezd. Azóta az általa alapított cég, a TD Tom Davies évente 50 ezer szemüveget készít, és olyan hírességek hordják előszeretettel, mint Angelina Jolie, Ed Sheeran vagy Heston Blumenthal.

Davies, aki a Kelet-Anglia Egyetemen szerzett diplomát, 1996-ban nyilatkozott a BBC-nek cége indulásáról, és elmesélte,

nem hitte, hogy valaha is szemüvegtervező válik belőle. Hozzátette, hogy egy barátja biztatására Hongkongba utazott, ahol egy óragyártó kínált neki szemüvegtervezői munkát.

A cég vezetője annyira szerette a szemüvegeket, hogy azt mondta: ez azért nagyon fontos, mert a szemüveg meghatározza a viselőjét– tette hozzá Davies, aki akkoriban még nem értett a szemüvegekhez, így magazinokból tanult, és barátait faggatta arról, hogy milyen szemüveget is szeretnének.

Angelina Jolie egy Davies által tervezett szemüvegbenForrás: NurPhoto/Mehdi Taamallah/NurPhoto/Mehdi Taamallah

Davies tervezői munkájának köszönhetően a hongkongi cég lassan sikeressé vált, és mire 2000-ben eljött onnan, már havonta 20 ezer keretet értékesítettek.

Az általa alapított új cég nehezen indult be, ám évről évre jobban teljesített, és az eladások a Financial Times cikkének megjelenése után ugrottak meg igazán.

Végül 2008-ban Kínában elindította saját gyárát, két évvel később pedig egy újabbat, immár Nagy-Britanniában, a vállalat pedig 2021-ig az egész termelést a szigetországba telepíti át. Brit vállalkozásként mindig is az volt a cél, hogy mindent itt csináljunk– tette hozzá Davies.

Rita Ora énekesnőForrás: AFP/Armend Nimani

Jelenleg száz embert alkalmaz a kínai részleg, és százan dolgoznak Angliában. A cég éves forgalma mintegy 10 millió font.

Davies egyedi szemüvegei a tervezéstől a kész termékig három hét alatt készülnek el, ezeket a szemüvegeket pedig 10 ezer fontért (3,6 millió forint) értékesítik. Ugyanakkor a cég olcsóbb kategóriás szemüvegeket is kínál, ezek darabja 600 fontba, mintegy 200 ezer forintba kerül.

Rebecca Battman márkaszakértő szerint Tom szemüvegei – mint más divatos tárgyak – egyedi megjelenést kölcsönöznek a hírességeknek. A szakértő elmondta, hogy egy személy átlagosan hét percet tölt azzal, hogy kiválassza a megfelelő szemüveget – sokkal kevesebbet, mint amennyit egy cipőre vagy farmernadrágra szánnak –, miközben ez a kiegészítő két-három évig meghatározza a róluk kialakított képet.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK