Így pimaszkodik a Pepsi a Coca-Cola fővárosában

népszerű márkák galéria, pepsi
SAN FRANCISCO, CA - JUNE 10: Water droplets cling to a bottle of Pepsi that sits in a cooler of a food truck on June 10, 2015 in San Francisco, California. The San Francisco board of supervisors has approved an ordinance that would require warning labels to be placed on advertisements for soda and sugary drinks to alert consumers of the risk of obesity, diabetes and tooth decay. The ordinance would also ban advertising of sugary drinks on city-owned property. If San Francisco mayor Ed Lee approves the measure, the law would be the first of its kind in the nation. Justin Sullivan/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Az USA-ban az idei Super Bowl a Coca-Cola történeti városában, Atlantában lesz. Az esemény hivatalos itala viszont a Pepsi. Ez olyan magas labdát jelent, amit a Pepsinek muszáj lecsapnia, és le is csapja azt kajánkodó reklámaival - mutatja be a Kreatív Online.
Vágólapra másolva!

"Nézd, ki van itt!"

"Kösz a vendéglátást, Atlanta! Mi hozzuk az italokat!"

"Pepsi a városban. Frissítő."

Ilyen és ehhez hasonló szövegek jelentek meg a Pepsi szabadtéri hirdetésein és óriásplakátjain Atlantában.

Ennek az oka, hogy a Pepsi a Super Bowl hivatalos üdítőmárkája, és az 53. rendezvény Atlantában lesz idén.

A Coca-Cola pedig innen indult a 19. században, azaz elég erősek a történelmi-kulturális-gazdasági kapcsolatok a piros márka és a város között.

Most pedig kék hirdetések jelentek meg városszerte, melynek hatását tetézi, hogy a helyi csapat, az Atlanta Falcons nem került be a döntőbe. Az NFL-döntőt a Mercedes-Benz stadionban rendezik, amely alig egy mérföldre van a Coca-Cola gigantikus központjától (World of Coca-Cola).

A Pepsi 2002 óta az NFL szponzora.

Az Adweek megjegyzi, hogy természetesen a Pepsi jelen van egyébként is a Coca-Cola dominálta városban, például a Taco Bell révén, amelynek a hivatalos üdítőmárkája, ám a Super Bowl-szponzoráció mégis erősen szimbolikus.

A Super Bowl nem csak ezt a két márkakonkurenst érinti.

Georgia állam (amelynek Atlanta a fővárosa) több nagyvállalata aktívan részt vett az esemény támogatásában,

mégsem jelennek meg szponzorként az ország legfontosabb sporteseményén, mert a konkurenseik állnak szerződésben az NFL-lel.

A Coca-Cola mellett a UPS, a Chick-fil-A, a Kia, a Mercedes-Benz, valamint a Holiday INN leányvállalata az IHG és a Serta Simmons matracmárkák említhetők, amelyekkel szemben a FedEx, a McDonald's, a Ford, a Marriott és a Sleep Number jelennek majd meg.