Így pimaszkodik a Pepsi a Coca-Cola fővárosában

2019.01.24. 19:30

Az USA-ban az idei Super Bowl a Coca-Cola történeti városában, Atlantában lesz. Az esemény hivatalos itala viszont a Pepsi. Ez olyan magas labdát jelent, amit a Pepsinek muszáj lecsapnia, és le is csapja azt kajánkodó reklámaival - mutatja be a Kreatív Online.

"Nézd, ki van itt!"

"Kösz a vendéglátást, Atlanta! Mi hozzuk az italokat!"

"Pepsi a városban. Frissítő."

Ilyen és ehhez hasonló szövegek jelentek meg a Pepsi szabadtéri hirdetésein és óriásplakátjain Atlantában.

Ennek az oka, hogy a Pepsi a Super Bowl hivatalos üdítőmárkája, és az 53. rendezvény Atlantában lesz idén. A Coca-Cola pedig innen indult a 19. században, azaz elég erősek a történelmi-kulturális-gazdasági kapcsolatok a piros márka és a város között.

Most pedig kék hirdetések jelentek meg városszerte, melynek hatását tetézi, hogy a helyi csapat, az Atlanta Falcons nem került be a döntőbe. Az NFL-döntőt a Mercedes-Benz stadionban rendezik, amely alig egy mérföldre van a Coca-Cola gigantikus központjától (World of Coca-Cola).

A Pepsi 2002 óta az NFL szponzora.

Az Adweek megjegyzi, hogy természetesen a Pepsi jelen van egyébként is a Coca-Cola dominálta városban, például a Taco Bell révén, amelynek a hivatalos üdítőmárkája, ám a Super Bowl-szponzoráció mégis erősen szimbolikus.

A Super Bowl nem csak ezt a két márkakonkurenst érinti.

Georgia állam (amelynek Atlanta a fővárosa) több nagyvállalata aktívan részt vett az esemény támogatásában,

mégsem jelennek meg szponzorként az ország legfontosabb sporteseményén, mert a konkurenseik állnak szerződésben az NFL-lel. A Coca-Cola mellett a UPS, a Chick-fil-A, a Kia, a Mercedes-Benz, valamint a Holiday INN leányvállalata az IHG és a Serta Simmons matracmárkák említhetők, amelyekkel szemben a FedEx, a McDonald's, a Ford, a Marriott és a Sleep Number jelennek majd meg.