Rendkívüli bejelentést tett az ALDI

Aldi
A logo is pictured on a sign outsude an Aldi supermarket store in London on September 26, 2016. Aldi UK announced on Monday that it will invest Ł300 million ($389 million, 346 million euros) to revamp its stores over the next three years. Aldi and its German rival Lidl have boomed in Britain, grabbing market share from traditional supermarkets Asda, Morrison, Sainsbury's and Tesco, as customers tightened their belts to save cash. / AFP PHOTO / Daniel Leal-Olivas
Vágólapra másolva!
Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. is aláírja a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) és az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) által kidolgozott együttműködési megállapodást a hivatás és a család összeegyeztethetőségének támogatásáról – írja Origóhoz eljuttatott közleményében a diszkontlánc.
Vágólapra másolva!

Az ALDI 2008-as magyarországi piacra lépése óta kiemelt figyelmet fordít munkavállalóira, így a jelenleg mintegy 3500 főt foglalkoztató vállalat előnyben részesíti a részmunkaidőt mind a bolti dolgozók, mind a logisztika területén az áru-összekészítő munkatársak esetében. De a központi ügyvitel és igazgatás területén is számos asszisztens választja a részmunkaidős foglalkoztatást – jelzi a cég.

Az Emmi és a DUIHK közös kezdeményezése támogatja, hogy a munkavállalók élethelyzetéhez és igényeihez igazodó, rugalmas, családbarát munkaidő és a családsegítés legyen a személyzeti politika súlypontja.

A megállapodás alapot teremt a vállalatok és az Emmi közös tevékenységéhez a szabályozói keretfeltételek javítása érdekében,

a nyilvánosság számára pedig konkrét megoldásokat kíván bemutatni a hivatás és a család összeegyeztethetőségére.

Ennek keretében az Emmi a szabályozási feladatok kidolgozását végzi, valamint

megfelelő pénzügyi ösztönző eszközöket biztosít a munkavállalók és a vállalatok számára.

A vállalatok feladata a családbarát személyzeti politika kialakítása és alkalmazása, a rugalmas munkaidő-beosztás kidolgozása, illetve a családbarát munkahelyek infrastruktúrájának kiépítése.

A német hátterű diszkontlánc mintegy 3500 munkavállalót foglalkoztat Magyarországon Forrás: AFP/Daniel Leal-Olivas

A diszkontlánc jelzi, hogy mindezek alapján munkavállalóinak több ideje jut családjukra vagy szabadidős tevékenységekre.

A dolgozók is értékelik ezt a lehetőséget, hiszen

az üzletvezetőket leszámítva a bolti eladók közel 100 százaléka részmunkaidőben dolgozik.

A bérezés területén az áruházlánc a kezdetek óta arra törekszik, hogy olyan juttatási csomagot kínáljon, amely nemcsak a kiskereskedelemben, hanem más szektorokkal összehasonlítva is kimondottan versenyképes.

A vállalat tovább dolgozik azon, hogy a mostani megállapodás értelmében minél több lehetőséget nyújtson munkatársainak a munka és a család közötti egyensúly kialakításához és megtartásához.