Tőzsdére megy a kínai Starbucks

Luckin Coffee seeks incresed market share despite posting a $124m loss China Chinese Luckin Coffee
--FILE--View of a store of China's new coffee brand Luckin Coffee in Beijing, China, 22 December 2018. Luckin Coffee, the Chinese coffee chain that aspires to challenge US coffee chain giant Starbucks, posted on Saturday a net loss of $124 million during the first nine months of 2018, amid doubts over the sustainability of its business model. According to National Business Daily, the huge loss was largely due the company's strategy of pursuing expansion at the expense of profit. However, an executive said the company is prepared to face more losses in the short term in order to gain a foothold among consumers. Since its founding in 2017, the chain has been offering significant discounts to appeal to new customers. The playbook behind Luckin's dizzying expansion isn't exactly new, and has been deployed by many of China's tech companies, including the ill-fated ofo Bike, leading critics to worry whether Luckin actually has the ability to make profits in the long run.
Vágólapra másolva!
Luckin Coffee, az ambiciózus kínai startup több ezer kávézót nyitott meg országszerte, legújabb lépéseként pedig tőzsdére készül, hogy felvegye a harcot a Starbucks ellen annak hazájában, az Egyesült Államokban.
Vágólapra másolva!

A pekingi cég szerény, mindössze 300 millió dolláros tőkeelmést vár a tőzsdére lépéstől – állítja a Bloomberg.

Illusztráció Forrás: Imaginechina/Zhang kaixin - Imaginechina/Zhang Kaixin

A 2017-ben alapított Luckin Coffee a Credit Suisse csoporttal közösen dolgozik az üzleten, és várhatóan az év második felében lesz eredménye az együttműködésnek.

A Luckin Coffee idén tovább 2.500 üzlet nyitását tervezi – tavaly 2 ezret nyitott –, amivel nyomást gyakorol a Starbucks-ra – amelynek az országban mintegy 3 ezer kávézója üzemel –, mivel Kína jelenleg az amerikai cég leggyorsabban növekvő és egyúttal második legnagyobb piaca is.

Illusztráció Forrás: Imaginechina/Stringer - Imaginechina/Stringer

A kínai cég a kényelemre és a megfizethetőségre összpontosít a városi és irodai dolgozók körében, akik nem igényelnek akkor kávézókat, mint amiket a rivális kínál.

A Luckin kávézók többsége inkább kis fülkék, ahol az online, előre megrendelt kávét át lehet venni.

Továbbá a Luckin Coffee a Tencent technológiai óriással is együttműködik.

Illusztráció Forrás: Imaginechina/Zhang kaixin - Imaginechina/Zhang Kaixin

A Luckin nemrég 2,2 milliárd dolláros tőkeinjekciót kapott több befektetőtől, többek között a szingapúri GIC-től.