Fontos dologba kezd a Lidl, erre számíthatnak a vásárlók

Horizontal
A man leaves with his goods after shopping at a branch of Lidl supermarket in south London, on January 10, 2018. Traditional supermarket chains, such as Tesco, Sainsbury's and Morrisons, benefited by between 2% and 3% sales growth in value, but to a much lesser degree than German discount companies Aldi and Lidl (up 16.8 % each) who are taking a larger and larger share of the cake. / AFP PHOTO / Justin TALLIS
Vágólapra másolva!
A Lidl Magyarország és a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének (MDOSZ) közös kutatásából kiderül, hogy a magyar felnőtt lakosság több mint harmadának nincs pontos információja arról, hogy naponta mennyi zöldség, gyümölcs és rost fogyasztása ajánlott.
Vágólapra másolva!

A WHO zöldség- és gyümölcsfogyasztásra irányuló ajánlásával összhangban az áruházlánc integrált kampányt indít - írja a Lidl közleményében.

Az áruházlánc és az MDOSZ közel háromezer résztvevő bevonásával készült kérdőíves kutatása a magyar lakosság zöldség- és gyümölcsfogyasztással kapcsolatos ismereteire, tudatosságára fókuszált.

A válaszadók nagy többsége (90 százalék) tudja, hogy a zöldségek, gyümölcsök fogyasztása a magas rosttartalmuk miatt is fontos, több mint egyharmadának (42 százalék) azonban nincs pontos ismerete arról, hogy egy nap mennyi rost bevitele szükséges.

Illusztráció Forrás: AFP/Justin Tallis

A WHO által ajánlott zöldség- és gyümölcsmennyiség, valamint a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége által kidolgozott hazai táplálkozási irányelvvel ellentétben a válaszadók közel fele (48 százalék) vallja azt, hogy minél nagyobb mennyiségben érdemes gyümölcs- és zöldséglevet fogyasztani.

Azonban a szakemberek ezt csak alkalmanként, a folyadékbevitel színesítésére tanácsolják.

Az egészséges és kiegyensúlyozott étrend része többek között a megfelelő mennyiségű gyümölcs- és zöldségbevitel, melyet a Lidl február hónapban hétről hétre folyamatosan bővülő friss gyümölcs- és zöldségkínálattal teszi elérhetővé vásárlói számára.

A rostban és vitaminokban gazdag táplálkozás népszerűsítése mellett a vállalat célja egy olyan tudatos vásárlói attitűd kialakítása, mely révén

a friss gyümölcsök és zöldségek fogyasztása a mindennapok részévé válik.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

Ennek érdekében a közösségi média felületein Friss Február mozgalmat indít, melynek célja a zöldség- és gyümölcsfogyasztás népszerűsítése.

Az pedig különösen kedvezőtlen, hogy a friss zöldségek és gyümölcsök fogyasztása 2009-hez képest csaknem ötödével csökkent Magyarországon. Éppen ezért fontos és támogatandó minden olyan kezdeményezés, így a Lidl programja is, ami a tendencia pozitív irányban történő elmozdulását szolgálja" – mondta Kubányi Jolán a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke.

Fontos számunkra, hogy kezdeményezéseinkkel vásárlóink minél több információhoz jussanak a megfelelő tápanyag- és vitaminbevitel tekintetében is, ezzel megőrizve egészségüket" – mondta el Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.