A tavalyi negyedik negyedévben
a Daimler AG 1,64 milliárd euró, az egy évvel korábbinál 49 százalékkal alacsonyabb nyereséget ért el, miközben értékesítési árbevétele 7 százalékkal, 46,6 milliárd euróra emelkedett.
A Daimler AG nyeresége éves szinten 2018-ban 28 százalékkal, 7,6 milliárd euróra csökkent 10,6 milliárdról az előző évinél 2 százalékkal magasabb, 176,36 milliárd eurós értékesítési árbevétel mellett. A csoport 11,1 milliárd adó és kamatfizetés előtti (EBIT) eredményt ért el a 2017-es 14,3 milliárd után.
A csoport 3,4 millió járművet értékesített tavaly, 2,4 százalékkal többet, mint 2017-ben.
A Mercedes-Benz Cars 2,38 millió autót adott el tavaly, csaknem ugyanannyit, mint egy évvel korábban, amikor 2,37 millió volt az értékesítési darabszám. A Mercedes-Benz Vans üzletág 421 ezer járművet értékesített, 5 százalékkal többet az előző évi 401 ezernél. A Daimler Trucks eladásai a 2017-es 471 ezerről 10 százalékkal, 517 ezerre emelkedtek tavaly. A Daimler Buses 8 százalékkal több, 31 ezer autóbuszt értékesített.
A Daimler eredményességét tavaly számos tényező terhelte meg.
Az amerikai-kínai kereskedelmi ellentétek miatt megemelt importvámok mellett egyebek között jármű-visszahívási költségek, a dízelmotorok népszerűségének csökkenése, valamint a valós használati körülmények közötti károsanyag-kibocsátást jobban tükröző új emissziós mérési eljárás, a WLTP szeptemberi bevezetése.
A Daimler személygépkocsi üzletága, a Mercedes-Benz bevételarányos jövedelmezősége a negyedik negyedévben 7,3 százalékra csökkent az egy évvel korábbi 9,5 százalékról. A Mercedes-Benz 2018-ban 7,8 százalékos bevételarányos jövedelmezőséget ért el. A haszongépjármű üzletág eredményessége viszont javult, és emelkedett 27 százalékkal a működési eredménye is, amely így elérte a 710 millió eurót tavaly.
A Daimler számára az erős szembeszél éve volt 2018
- jellemezte a cég helyzetét az éves eredménybeszámoló alkalmából Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatótanácsának elnöke, a Mercedes-Benz Cars vezérigazgatója.
A Daimler az idén eladásai, értékesítési árbevételének és működési eredményének "csekély mértékű" növekedését tervezi.