Hosszú idő után fontos mérföldkőhöz érkezett a világ legnagyobb zenei streaming platformja, a Spotify. Ugyan 13 év és 96 millió előfizető kellett hozzá, de negyedévi jelentésében végre nyereséget tudott felmutatni. A cég vezérigazgatója a jövőbeli tervekről is beszélt és kiderült, hogy hamarosan egy teljesen új terület felé nyit a piacvezető platform.
A Spotify negyedéves jelentéséből kiderült, hogy 13 év után végre nyereséges a cég. Ennek ellenére, hamar visszaállhat a megszokott kép, hiszen a zenei streaming platform előrejelzésében arra számít, hogy a következő negyedévet 50 és 100 millió dollár közötti veszteséggel zárják.
Daniel Ek, a vállalat vezérigazgatója arról beszélt, hogy teljesen új szintre szeretné emelni a Spotify-t. Emiatt a jövőben egy új terület felé nyitnak, így a platformon egyre több podcast lesz elérhető. A podcast nagyban hasonlít a rádióadásokhoz, azonban ezek nem élőben mennek, hanem a felvételük után a felhasználó interneten hallgathatja meg, vagy akár le is töltheti a különböző részeket.

A Spotify nemrég bejelentette, hogy két vállalatot is felvásárolt és további ügyletek is várhatóak a közeljövőben. A befektetőknek küldött levélben arról írtak, hogy idén a tervek szerint 400-500 millió dollárt fognak költeni a podcast piacra.
A cél az, hogy az új felhasználók megtartása mellett egy teljesen új területről is előfizetőket vonzanak be.
A PwC arról számolt be, hogy a podcast piac 2017-ben 314 millió dollárnyi bevételt generált, ez pedig 2016-hoz képest 86 százalékos növekedés. Ők arra számítanak, hogy 2017 és 2020 között évente 110 százalékos lesz a piac bővülése, így jövőre már a 659 millió dolláros bevételt is meghaladhatja a szektor.
A podcast azért élvez óriási előnyt a rádióval szemben, mert sokkal tematikusabb adások készíthetők, ráadásul nem kell várni órákat, hogy a műsor ahhoz a részhez érkezzen, amely éppen érdekel minket, hiszen egyszerűen beletekerhetünk. Emellett mindenki számára elérhető, legyünk bárhol a világon és jelenleg még majdnem mindig ingyenes.
Daniel Ek egy interjúban arról is beszélt, hogy jelenleg a vizuális piac 1000 milliárd dollárt ér, miközben az auditív csupán 100 milliárdot. Szerinte viszont a szemünk nem ér 10-szer többet a fülünknél és ezt be is kívánja bizonyítani. A Spotify-nál hisznek abban, hogy az embereket át lehet csábítani a tévéképernyők elől platformjukra, ahol zenéket és podcastocat hallgatnak majd.

Ek szerint a cégek körében egyre több hangsúlyt fektetnek arra, hogy felhívják a felhasználók figyelmét a képernyő előtt eltöltött órák ártalmasságára, szélsőséges esetekben még korlátozásokat is készek bevezetnek. Ez viszont komoly lehetőséget teremt az olyan vállalatoknak, mint a Spotify, amely a szemünk helyett mostmár a fülünket akarja megnyerni.