Hogyan választhatják ki a megfelelő gázszolgáltatót a kis- és középvállalkozások?

Azok a vállalkozások, melyek a gázt nem csak fűtésre, de a termékgyártás során is használják, egészen biztosan sokat spórolhatnak egy előnyös gázszolgáltató-váltással
Vágólapra másolva!
Ha vállalkozása gázzal fűt, érdemes odafigyelnie a megfelelő gázszolgáltató kiválasztására. Amennyiben cége emellett még valamilyen gyártási folyamathoz is használja a földgázt, akkor egészen biztos, hogy érdemes szétnéznie a piacon.
Vágólapra másolva!

Az energiapiacon már hosszú évek óta megszokott, hogy a lakosság hatóságilag szabályozott áron veheti igénybe a gázszolgáltatást az ország bármely pontján. Az üzleti ügyfeleknél azonban ez nem így van. Pontosabban az óránként 20 köbméter vásárolt kapacitást meg nem haladó vállalkozások választhatják az egyetemes szolgáltatást, vagy

üzleti ügyfélként beszállhatnak a szabadpiaci versenybe is, ahol már nincsenek szabott árak, minden ügyfél egyedi áron állapodhat meg a gázszolgáltatóval.

Az óránként 20 köbméter vásárolt kapacitást meghaladó vállalkozások már kizárólag a szabadpiacról választhatnak szolgáltatót.

Komoly lehetőséget hagynak ki a vállalkozások azzal, ha nem kérnek be árajánlatot egy energiakereskedőtől annak érdekében, hogy megtalálják a legkedvezőbb feltételeket kínáló üzleti partnert. Márpedig egy 2016-os felmérés szerint, melyben 1300 kkv-t kérdeztek meg országszerte,

a kis- és középvállalatok 72 százaléka még sosem tett így, noha a cégek tudták, hogy utánajárással találhatnának számukra optimálisabb megoldást.

Ennek egyik oka lehet, hogy az üzleti gázszolgáltatás piaca egy összetett terület, ezért elsőre talán nehéz megérteni. Ráadásul nincs oly mértékű szabályozottság, mint az egyetemes szolgáltatásban, így az árak, de még a szerződési feltételek is teljesen egyénre szabottak lehetnek minden vállalkozásnál. Azt azonban érdemes tudni, hogy

a gázellátás minőségét és annak biztonságát továbbra is ugyanaz a földgázelosztó garantálja, így a szabadpiacon vételezett gáz csak az árban és a szerződési feltételekben fog eltérni, a minőségben és a biztonságban nem.

Az elsőre bonyolult összefüggések ellenére, ha egy vállalkozás tudatosan előre tervezi a fogyasztását és pontos adatokat biztosít a választott szolgáltatója számára, akkor jelentős megtakarítást érhet el, akár a mérőóra kapacitásának csökkentésével (ami csökkenti a rendszerhasználati díjat), akár egy pontos fogyasztás-előrejelzéssel.

Azok a vállalkozások, melyek a gázt nemcsak fűtésre, de a termékgyártás során is használják, egészen biztosan sokat spórolhatnak egy előnyös gázszolgáltató-váltással Forrás: Shutterstock

Mikor érdemes belevágni?

Mindenképpen érdemes ajánlatot kérni, különösen akkor, ha a fogyasztó a gázt nemcsak fűtéshez, hanem gyártáshoz is használja.

Az ajánlatkérés még semmire sem kötelezi a vállalkozást, nem jár semmilyen költséggel.

Első lépésben érdemes kiválasztani az interneten azt a gázszolgáltatót, amelyiktől árajánlatot kérünk, majd kezdeményezni a kapcsolatfelvételt. Az E.ON-nal az ország egész területén köthető szerződés. A kétmillió lakossági és több tízezer üzleti ügyféllel rendelkező energiavállalat esetében gyorsan és könnyedén elindítható a folyamat az alábbi oldalon: eon.hu/uzleti-gaz

Az ajánlatkérés roppant egyszerű: a kapcsolattartási adatokon túl csak azt kell megadni, hogy a vállalkozás jelenleg mennyi gázt használ havonta vagy évente (beírható forint vagy köbméter is).

Az E.ON munkatársai 3 munkanapon belül telefonon felveszik a kapcsolatot az ajánlatkérővel, majd az egyeztetéseket követően személyre szabott ajánlatot készítenek, mellyel jelentős megtakarítás érhető el.

Az E.ON-nál a fix csomagok helyett egyedi igényekre szabott ajánlatokat kapnak a vállalkozások.

Ami az ár mellett még szempont lehet a szolgáltatóválasztás során, az a kapcsolattartás minősége. Ha az ügyfélnek valamilyen elintézendő problémája akad, rögtön elveszti az olcsó ár a varázsát, ha a szolgáltató elérhetetlen vagy nem teljesítik az ügyfél kérését sokadszorra sem.

Az E.ON-nál minden új üzleti gázszerződéssel rendelkező ügyfél saját kapcsolattartót kap, így egykapus ügyintézéssel megoldható bármilyen probléma,

nem kell személyes ügyfélszolgálatra menni, vagy a telefonos ügyfélszolgálat munkatársának kapcsolására várakozni. A kapcsolattartó e-mailben vagy telefonon is segít, legyen szó akár szerződéskötésről, hosszabbításról vagy bármilyen hétköznapi ügyintézésről, például számlamásolat kikérése, új bekapcsolás, kapacitásbővítés, stb. A dedikált kapcsolattartóval gyorsabb és hatékonyabb az ügyintézés, így az ügyfél is elégedett lesz. Ráadásul a szerződéskötést követően a vállalkozónak semmilyen adminisztratív kötelezettsége nem keletkezik a hétköznapokban.

A szolgáltatóváltáshoz kapcsolódó teljes ügyintézést az E.ON átvállalja az ügyfelétől, hogy a vállalkozó csak a legszükségesebb feladatokkal foglalkozzon, és így több idő jusson a munkájára.