Komoly változásokat tervez a McDonald’s

2019.02.14. 06:32

A gyorséttermek számára a reggeli az egyik legfontosabb étkezés, hiszen ez az egyetlen terület, ahol továbbra is képesek növekedni. A McDonald's azonban egyre inkább hátrányba szorul az olyan franchise-okkal szemben, mint például a Taco Bell. A cég most egy új stratégiával próbálja meg újra a csúcsra járatni reggeli kínálatát.

A McDonald's az Egyesült Államokban a reggelizőpiac vezetője már egészen 1971 óta, amikor először kezdtek el napindító menüsort kínálni. Azonban az utóbbi években a gyorsétteremlánc ezen a területen lejtőre került, a Taco Bell és a Dunkin' pedig – úgy tűnik – utolérte őket.

Az éttermek számára a reggeli az egyik legfontosabb szegmens, viszont egyre több ember választja a napindító étkezés otthoni elkészítését. Ennek ellenére a reggeli az étteremláncok számára az egyetlen olyan terület, ahol növekedést tudnak felmutatni. A gyorséttermek reggeliértékesítései tavaly 1 százalékkal emelkedtek, minden más viszont stagnált.

David Portalatin, az NPD élelmiszeripari elemzője szerint a reggeli trendi lett, és sokan választják a gyorséttermek kínálatát egy kiadós étkezésre. A szakértő kiemeli azt is, hogy az emberek reggel gyakran hajlandóak többet költeni, mint a nap más időszakában. Ezért is olyan fontos téma mostanában a reggeli a McDonald'snál.

IllusztrációForrás: Ancsin Gábor / Képszerkesztőség/www.kepszerk.hu/Ancsin Gabor

A gyorsétteremlánc vezérigazgatója, Steve Easterbrook szerint a probléma az, hogy más területeken gyorsabban veszítik a vásárlókat, mint ahogyan a reggelivel szerzik. Easterbrook megjegyzi azt is, hogy az embereket sikerült rávenni arra, hogy költsenek több pénzt a reggelinél, de még így is elmaradnak a várakozásoktól ezen a területen.

A probléma orvoslására a McDonald's több stratégiát is kidolgozott.

Ezek közé tartozik a dolgozók számának megemelése a reggeli órákban, több digitális rendelést lehetővé tevő eszköz beszerelése, valamint az alkalmazások személyre szabása.

A stratégia másik része a menü megújítása. Kanadában például bemutatták a bagelt és a friss tükörtojást, de a legnagyobb bevételt a tripla reggeli szendvicsük hozta. Easterbrook elmondta, hogy kávéfronton is erősíteni szeretnének, és több változást is terveznek a McCafé háza táján, amely a Starbucks közvetlen riválisának számít.