A nők mentik meg a világ második legnagyobb whiskey-gyártóját

2019.02.13. 20:33

A Chivas és a Glenlivet gyártó Pernod Ricard elmondta, hogy az új skót maláta whiskey eladásuk fele amerikai nők vásárlásaiból jött össze, miután a cég csökkentette az árat és egyszerűsítette a csomagolást.

Bár a whiskey-t fogyasztók negyede nő, a francia Pernod Ricard most közzétett adatai szerint a két évvel ezelőtt piacra dobott Glenlivet márkáját vásárlók fele nő volt az Egyesült Államokban.

IllusztrációForrás: Getty Images/NOAM GALAI/Noam Galai

Az amerikai szeszpárlatokat felügyelő non-profit szervezet kereskedelmi adatai szerint a bourbon és a rozs whiskey eladások 2016-ban nyolc százalékot emelkedtek, míg

az ír whiskey értékesítése közel 19 százalékkal nőtt.

A nők alkoholfogyasztása az 1950-es évek óta emelkedik, ugyanakkor a whiskey-értékesítés hagyományosan a férfiakra támaszkodott korábban. 

IllusztrációForrás: 2016 Getty Images/Cindy Ord

Azért indítottuk el új márkánkat, hogy új fogyasztókat érjünk el, és olyan italt alkottunk, amit a nők szerint érdemes felfedezni" – nyilatkozta Jean-Christophe Coutures, a Pernod Ricard cég Chivas Brothers divíziójának vezérigazgatója a MarketWatch-nak.

A párizsi székhelyű cég alapítójának unokája, Alexandre Ricard irányítása alatt a cég olyan ismert márkákat vásárolt fel, mint a brit Allied Domecq, vagy a svéd Absolut vodka. Az igazgató kifejtette, hogy további márkákat is szeretne felvásárolni a cég.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK