Még mindig szeretjük a Daciát

2019.02.15. 07:45

A Renault Csoportnak tavaly sikerült magas szinten tartania az üzemi eredményét annak ellenére is, hogy a második félév az előzőnél nagyobb kihívást jelentett. A társaság értékesítése 3,2 százalékkal, 3,9 millió darabra emelkedett a Jinbei és Huasong márkákat is figyelembe véve. 

A csoportszintű árbevétel ugyanakkor 2,3 százalékkal, 57,419 milliárd euróra csökkent, miközben állandó árfolyamszint esetén 2,5 százalékkal nőtt volna. A csoportszinten 3,612 milliárd euró összegű üzemi eredmény az árbevétel 6,3 százalékát tette ki a 2017. évi 6,6 százalékkal szemben.

A nettó bevétel 3,451 milliárd euró volt az előző évi 5,308 milliárd euróhoz képest. A csökkenés mögött elsődlegesen a Nissannál mutatkozó 1,282 milliárd eurós csökkenés állt.

Jól teljesítettek a cégcsoport márkái Magyarországon, hiszen a jó évet záró magyar autópiac bővülésének ütemét is felülmúlta 2018-ban a Renault és Dacia együttes forgalmának növekedése. Három kategóriában is a Renault Csoport márkái adták a legkelendőbb típusokat. A kisautók közül a Renault Clio, az egyterűeknél a Dacia Lodgy, míg a kisáruszállítóknál a Dacia Dokker Van fogyott a legjobban.

Forrás: Renault

 Magyarországon a két gyártó együttes, 11,6 százalékos piaci részesedése 2018-ban felülmúlt minden korábbit.

A belföldi értékesítést tekintve összesítésben így a második helyen végzett a Renault Csoport két márkája, és ugyanezt a pozíciót érte el a kishaszonjárművek részpiacán is. A teljes piacot tekintve a harmadik helyen áll a Renault és a Dacia együtt.

A márkákat külön-külön tekintve is jó eredményeket mutat az elmúlt év. A Dacia piaci részesedése meghaladja a 6 százalékot, amivel a 7. legnagyobb szereplő itthon. Sokoldalú kombija, a Dokker igazi slágertermék lett. Ugyancsak kiemelkedően jól szerepelt a Duster, a maga eladott 3877 darabjával ez a modell bizonyult a 2. legnépszerűbbnek a városi terepjárók között.

Dacia DusterFotó: Csudai Sándor - Origo

A Renault közel 5,5 százalékos részesedésével a 8. legerősebb márka lett a piacon. A zászlóshajónak tekinthető Clio is jobban teljesített a tavalyelőttinél, s nőtt a Captur forgalma is. Utóbbi így dobogós lett a legkelendőbb városi terepjárók versenyében.

A kishaszonjárművek piacán – ahol a márka újrapozicionálása jellemezte a tavalyi évet – nagyot lépett előre a Renault. Ennek eredményeképp a közel 10 százalékos részesedésével a szegmens harmadik legnagyobb szereplőjeként zárhatta 2018-at. A Renault Masterből az egy évvel korábbinál bő egyharmaddal többet, míg az eggyel kisebb kategóriában a Renault Traficból 2,3-szer többet adtak el. Ezen a részpiacon ezzel meg is duplázta a részesedését a márka.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK