Összeomolhat a legnagyobb játékmárkák gyártója

2019.02.18. 18:32

Közel húsz éve nem zárt ilyen rossz napot a tőzsdén az amerikai Mattel játékgyártó, miután a cég egy New York-i elemzői találkozón bejelentette, hogy 2019-ben rosszabb bevételre számít, mint azt a multinacionális vállalat korábban jelezte.

A cég elmondta, hogy 2019-re a korrigált EBITDA bevétele 350 és 400 millió dollár között várható, ugyanakkor az elemzők legalább 550 millió dolláros bevételt várnak a cégtől egész évre. Viszont a cég múlt héten erős negyedik negyedéves értékesítést jelentett be. 

IllusztrációForrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Daniel Karmann

A vállalat részvényei 18 százalékot estek a bejelentés hatására.

Vagy rendkívül rosszul áll majd a cég, vagy teljesen szétesik– nyilatkozta Linda Bolton Weiser, a Davidson elemzője a CNBC-nek.

Pénteken a Mattel részvényei szintén nagyon megcsúsztak: akkor 23 százalékot csökkent, miközben kétszer is megállították emiatt a kereskedést.

Számos ikonikus játékgyártó is küzd hasonlóan gyenge értékesítéssel, mint például az American Girl és a Fisher-Price. Az utóbbi években a hagyományos játékok iránti kereslet csökkent, míg a videojátékoké nőtt, ráadásul a Mattelt súlyosan érintette az amerikai Toys R Us kereskedelmi vállalat tavaly csődje. 

Illusztráció

Forrás: AFP/Mark Ralston

Ynon Kreiz vezérigazgató alatt a Mattel kétirányú stratégiát fogadott el, amelynek célja, hogy a cég rendbe hozza pénzügyeit, ennek keretében egy 650 millió dolláros költségcsökkentést hajtottak végre, valamint 2.200 munkavállalót bocsátanak el.

Továbbá Kreiz abban reménykedik, hogy a januárban bejelentett Barbie-film – amiben Margot Robbie lesz a főszereplő –, valamint a közelgő Hot Wheels-film növeli majd az értékesítést.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK