A brazil üzem idén fog teljesen leállni és 2800 munkás veszítheti el állását. A Ford számára előreláthatólag 460 millió dollárba kerül majd a dél-amerikai kivonulás, ahol elsősorban az F-4000-es és az F-350-es modelleket gyártották.
Lyle Watters, a Ford dél-amerikai elnöke elmondta, hogy közösen fognak dolgozni az érintettekkel annak érdekében, hogy enyhítsék a gyárbezárás okozta problémákat. Hozzátette, hogy a cég által meghozott döntésnek komoly hatása lesz a gyárnak otthont adó São Bernardóra is.
Jair Bolsonaro, Brazília újonnan megválasztott elnöke ígéretet tett a gazdasági helyzet rendezésére, de a régióban évek óta veszteségesen működő Ford távozása komoly veszteség lesz az egész országnak.
A Ford állítólag megpróbált partnert vagy vevőt találni a gyárra mielőtt a teljes bezárás mellett döntöttek. A General Motors ugyan mérlegelte egy dél-amerikai gyár lehetőségét, de szerintük óriási kihívásokkal kell szembenéznie annak, aki Brazíliában akar működtetni egy komplexumot.
Jim Hackett, a Ford vezérigazgatója komoly változásokat indított az autógyártónál, hiszen éppen egy 11 milliárd dolláros vállalati rekonstrukciós folyamat kellős közepén vannak. Ennek részeként vonulnak ki Dél-Amerikából és helyezik át a tehergépkocsik gyártását máshová. A Ford tavaly 678 millió dollárt bukott a kontinensen.
Ugyan Bolsonaro októberi megválasztása többéves csúcsra röpítette a fogyasztói bizalmat, a gazdaság azonban még nem jött lendületbe.
A munkanélküliség a tavalyi év utolsó negyedévében ugyan stagnált a korábbi növekedés után, de az eladások 2,2 százalékkal csökkentek decemberben, az autógyártás pedig éves szinten 10 százalékkal esett vissza 2017-hez képest.