Folytatódik a Ford globális vesszőfutása, újabb gyárat zárnak be

Bill Ford, Top Ford Executives Hold Press Conference At Dearborn Truck Plant GettyImageRank2 Quality Control VERTICAL Factory Examining USA Production Line Aluminum Michigan Dearborn Truck Bill Ford Jr. Ford Ford F-150 Ford Dearborn Truck Plant GO Mi Chai
DEARBORN, MI - NOVEMBER 11: New 2015 Ford F-150 trucks go through a quality control inspection on the assembly line at the Ford Dearborn Truck Plant November 11, 2014 in Dearborn, Michigan. The new 2015 F-150 is the first mass-produced truck in its class featuring a high-strength, military-grade, aluminum-alloy body and bed. Bill Pugliano/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
A Ford Motor bejelentette, hogy bezárják brazil gyárukat, mivel cég dél-amerikai működése továbbra is veszteséges. A Ford kivonulása komoly gondokat okozhat a két hónapja megválasztott elnöknek, Jair Bolsonaronak is.
Vágólapra másolva!

A brazil üzem idén fog teljesen leállni és 2800 munkás veszítheti el állását. A Ford számára előreláthatólag 460 millió dollárba kerül majd a dél-amerikai kivonulás, ahol elsősorban az F-4000-es és az F-350-es modelleket gyártották.

Lyle Watters, a Ford dél-amerikai elnöke elmondta, hogy közösen fognak dolgozni az érintettekkel annak érdekében, hogy enyhítsék a gyárbezárás okozta problémákat. Hozzátette, hogy a cég által meghozott döntésnek komoly hatása lesz a gyárnak otthont adó São Bernardóra is.

Jair Bolsonaro, Brazília újonnan megválasztott elnöke ígéretet tett a gazdasági helyzet rendezésére, de a régióban évek óta veszteségesen működő Ford távozása komoly veszteség lesz az egész országnak.

A Ford állítólag megpróbált partnert vagy vevőt találni a gyárra mielőtt a teljes bezárás mellett döntöttek. A General Motors ugyan mérlegelte egy dél-amerikai gyár lehetőségét, de szerintük óriási kihívásokkal kell szembenéznie annak, aki Brazíliában akar működtetni egy komplexumot.

illusztráció Forrás: AFP/2014 Getty Images/Bill Pugliano

Jim Hackett, a Ford vezérigazgatója komoly változásokat indított az autógyártónál, hiszen éppen egy 11 milliárd dolláros vállalati rekonstrukciós folyamat kellős közepén vannak. Ennek részeként vonulnak ki Dél-Amerikából és helyezik át a tehergépkocsik gyártását máshová. A Ford tavaly 678 millió dollárt bukott a kontinensen.

Ugyan Bolsonaro októberi megválasztása többéves csúcsra röpítette a fogyasztói bizalmat, a gazdaság azonban még nem jött lendületbe.

A munkanélküliség a tavalyi év utolsó negyedévében ugyan stagnált a korábbi növekedés után, de az eladások 2,2 százalékkal csökkentek decemberben, az autógyártás pedig éves szinten 10 százalékkal esett vissza 2017-hez képest.