Lecsapnak a cégekre, amelyek kamu értékeléseket vásároltak termékeiknek

Amazon
(FILES) In this file photo taken on September 28, 2011, the Amazon logo is seen on a podium during a press conference in New York. - Amazon reported Thursday, October 25, 2018 that its profit in the recently-ended quarter rocketed to $2.9 billion in a ten-fold increase from the same period last year. Net sales at the e-commerce colossus climbed to $56.6 billion in the third quarter, a 29 percent increase from the $43.7 in sales reported in the third quarter in 2017. However, analysts had expected an even stronger performance by Amazon, prompting shares to sink 6.1 percent to $1,673 in after market trades that followed release of the earnings figures. (Photo by Emmanuel DUNAND / AFP)
Vágólapra másolva!
Az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) vizsgálatot indított egy vállalattal szemben, amely az Amazonon úgy tornászta fel termékei értékelését, hogy fizetett egy harmadik cégnek az ötcsillagos pontozásért és a kamu véleményekért.
Vágólapra másolva!

Ez az első olyan eset, hogy az FTC csalás miatt emel vádat egy olyan vállalattal szemben, amely kamu értékeléseket vett, és ezzel tette vonzóbbá termékeit. A szóban forgó cég - a Cure Encapsulations - fogyókúrás tablettákat értékesített az Amazon e-kereskedelmi platformon, és felbérelték az amazonverifiedreviews.com nevű weboldalt, hogy írjanak 5 csillagos értékeléseket a termékhez, ezzel arra buzdítva a vásárlókat, hogy ők is rendeljenek, mert a dolog használ.

A tablettában az itthon is kapható garcinia cambogia növény kivonata is megtalálható, amely valóban segíthet a fogyásban, viszont több vizsgálat szerint is májelégtelenséget okozhat.

A Cure Encapsulations célja az volt, hogy folyamatosan 4,3 csillag felett tudják tartani a termék értékelését (az öt csillagból), ehhez viszont külső segítségre volt szükségük.

Illusztráció Forrás: AFP/Emmanuel Dunand

A kamu kommentek közül a legtöbb a terméket dicsérte, vagy étvágycsökkenésről és súlyveszteségről számolt be. Az FTC vizsgálata viszont kiderítette, hogy ezeknek a kommenteknek semmilyen valós alapjuk nem volt.

Andrew Smith, az FTC fogyasztóvédelmi igazgatója elmondta, hogy a digitális világban az emberek jelentős része az értékelések segítségével hoz döntéseket.

Kifejtette, hogy amikor egy vállalat kamu értékeléseket vásárol, az nemcsak a fogyasztókra van rossz hatással, hanem a versenytársakra is, akik a szabályokat betartva működnek.