Minden eddigi rekordot megdöntöttek tavaly az e-autók Európában

2016. április 2. A Tesla Motors amerikai elektromosautó-gyártó által közreadott képen a cég újdonsága, a Model 3-as, amelyet 2016. március 31-én mutattak be a kaliforniai Hawthorne-ben. A 2017-től gyártott Model 3-as kezdő ára 35 ezer dollár (mintegy 9,5 millió forint) lesz, ami kevesebb mint a fele a Tesla eddigi modelljeiének. (MTI/EPA/Tesla)
Vágólapra másolva!
A tavalyi év során rekordszámú, összesen 386 ezer darab tisztán elektromos hajtású személygépkocsi talál gazdára Európában – derül ki az Európai Elektromobilitás Szövetség (AVERE), EV Volumes adataira alapozott összesítéséből. Ezzel a tavalyi évben a kontinensen értékesített új autók 2,5 százaléka volt tisztán elektromos autó. Az éves adatokat leginkább a decemberi eladások húzták fel, amikor is 40.500 darab ilyen járművet értékesítettek, ami a 2017-es év hasonló időszakához mérten 33 százalékos növekedést jelent. Az európai trendekkel összhangban Magyarországon is évről évre növekszik a villanyautó-értékesítés aránya, igaz mértékében elmarad az európai számoktól.
Vágólapra másolva!

Habár a tavalyi év teljesítménye még nem tekinthető európai szinten sem áttörésnek, mindenképpen látszik az a folyamat, amelynek mentén az elkövetkező években forradalmi módon növekedhet a villanyautók száma a kontinens útjain.

– emelte ki Pethő József, az AVERE tagszervezeteként működő Magyar Elektromobilitás Szövetség főtitkára.

Forrás: MTI/EPA/TESLA/-------------------

Pethő József rámutatott:

Emellett a főtitkár szerint fontos tényező volt még ezek mellett az üzemanyagfogyasztást és károsanyag kibocsátást reálisabb körülmények között mérő új WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) rendszer bevezetése is, amelyre alapozva az Európai Unió új közlekedési emissziós szabályozása életbe lépett a tavalyi második felében.

Az elkövetkező évek egyik legnagyobb kérdése lesz az elektromobilitási szektorban, hogy a plug-in hibrid technológia képes lesz-e visszaszerezni vezető helyét a tisztán villanyhajtású gépjárművektől.

A szakértő szerint erre összeurópai szinten kevés az esély, azonban a fejlődő piacokon, mint amilyen Magyarország is, még sokáig lesz létjogosultsága az emissziós szempontból jól teljesítő vegyes hajtásmegoldásoknak és az ezt használó autótípusoknak.

Forrás: Origo

A magyar piacon még szükség van edukációra és arra, hogy az autóhasználók többségének bizalma megjöjjön a tisztán elektromos hajtású autók iránt.

– hangsúlyozta Pethő József, aki szerint mára egyre több olyan plug-in hibrid modell jelent meg a piacon, amely képes a WLTP szerint is megfelelően alacsony kibocsátási értékeket felmutatni.

– tette hozzá.