Történelmi fordulat a kólaháborúban

2019.03.05. 16:42

A Coca-Cola a világ egyik legismertebb márkaneve, szinte minden országban kapható, azonban az elmúlt időszakban a Dow Jones ipari átlag egyik legrosszabbul teljesítő cége lett.

A Coca Cola részvényei idén már négy százalékot estek, ugyanakkor legfőbb riválisa, a Pepsi, mintegy hatszázalékos növekedést produkált.

IllusztrációForrás: Shutterstock

A vállalat új termékekkel próbál még több vásárlót szerezni, számos új ízt, például a narancsos, cseresznyés kólát is a piacra dobták.

Ráadásul a Coca-Cola tavaly 5 milliárd dollárért felvásárolta a brit Costa Coffee-t, ami az amerikai Starbucks egyik nagy riválisa. De emellett teát és energiaitalt forgalmazó vállalatokat is megvett, vagy értékesítési megállapodást kötött velük.

A diverzifikálás ellenére a cég még mindig lassan növekszik: az elemzők szerint az üdítőipari óriás részvényei évente átlagosan öt százalékot fognak emelkedni az elkövetkezendő években.

IllusztrációForrás: AFP/CrowdSpark/Denis Thaust

Ugyanakkor a rivális Pepsinél bejöttek a rágcsálnivalók: a Doritos és a Cheetos is erősebb növekedést mutatott az értékesítési és üzemi eredménynél, mint az italok.

A Cowen elemzője azt írta, hogy elmozdulás tapasztalható a cukros italoktól a tea, ásványvíz, kávé és gyümölcslevek irányába.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK