A Starbucks már tavaly nyáron jelezte, hogy 2020-ig minden kávézójukból kitiltják a műanyag szívószálakat. Ez óriási lökést ad majd a műanyag elleni harcban, hiszen a Starbucks globálisan 29 800 bolttal rendelkezik és az egyik legnagyobb szennyező volt, javarészt a szívószálak miatt.
A vállalat még a hideg italok poharának fedelét is áttervezte úgy, hogy ne legyen szükség szívószálra.
A népszerű láncnak 30 évébe telt mire környezetbaráttá varázsolta ikonikosnak számító papírpoharait, de még ez sem az igazi, a vásárlók 2017-ben 3,85 milliárd Starbucks-os poharat használtak el. Ugyan maga a pohár papírból van, a fedele és a belseje viszont műanyagból.
Ezt a problémát még nem tudta megoldani a Starbucks, viszont nemrég több nagyvállalat is összeállt, köztük a McDonald's, a Coca-Cola, a Nestlé és a Yum!, hogy egy jobb alternatívát fejlesszenek ki. A NextGen Cup Challenge névre keresztelt versenyhez már 480-an csatlakoztak és az ő koncepcióikból kerül majd ki a jövő pohara.
A szakmai zsűri a legjobb 12 megoldást választja ki, az alkotók pedig 50 és 150 ezer dollár közötti pénznyereményt is kapnak.
A ma használatos papírpoharak viszont több szempontból is tökéletesek: nem törnek, nem szivárog ki belőlük az innivaló, nem olvad el és a tartalmának az ízét sem változtatja meg. Ráadásul elég olcsó is ahhoz, hogy tömegméretben gyártsák, könnyű szállítani és tárolni. Éppen ezen előnyei miatt olyan nehéz egy zöldebb alternatívát alkotni. A cégek számára elsősorban továbbra is a pohár funkcionalitása a fontos, ezért egy környezetbarát pohárnak ugyanazt kell tudnia, mint a jelenlegieknek azzal az extrával, hogy használat után lebomlik.