Egykor aranyásók viselték, hamarosan sok pénzt fialhat

2019.03.08. 20:02

A San Francisco-i székhelyű Levi's Strauss farmergyártó cég 34 év után visszatér a tőzsdére, ami elemzők szerint kedvező jel az egész, egyébként nehéz időket átélő ruházati szektor számára. Az ikonikus márka már több mint másfél évszázada a farmerpiac domináns szereplője.

A 165 évvel ezelőtt alapított cég, amelynek nevéhez fűződik a farmer, vagyis a blue jeans „feltalálása", mintegy 100 millió dolláros bevételre számít az IPO-ból, vagyis a nemzetközi tőzsdei részvénykibocsátásból.
A befolyó pénzt részben az Egyesült Államokban és a külpiacokon – elsősorban Kínában, Indiában és Brazíliában - történő terjeszkedés finanszírozására szeretnék fordítani, emellett több trendi márka felvásárlását is tervezik. A CNN Business elemzése szerint főként Kínában látnak hatalmas növekedési potenciált: ebben az országban adják el a ruházati termékek egyötödét, a Levi's árbevételének azonban csupán 3 százaléka származik innen.

Barbara de Regil mexikói színésznő egy új Levi's üzlet átadásán MexikóvárosbanForrás: AFP/NurPhoto/Carlos Tischler

A farmernadrágok eladása a cég első számú piacának számító Egyesült Államokban az elmúlt időszakban egyébként csökkent: 2013 óta összességében 11 százalékkal esett vissza irántuk a kereslet. A Levi's viszont az old-school 501-esnek köszönhetően sikeresen átvészelte az iparágat sújtó általános lejtmenetet.

Az ikonikus logó egy Levi's 501 farmernadrágonForrás: AFP/Getty Images/Justin Sullivan

Tavaly 5,6 milliárd dolláros árbevételt realizált, ami 14 százalékos növekedést jelentett az előző évihez képest. Mindemellett a cég nyereségesen működik, profitja tavaly elérte a 285 millió dollárt.
A Levi'snél egyre inkább hisznek a reklámok erejében, amit jól példáz, hogy a múlt évben 24 százalékkal növelték a reklámkiadásokat.

Egyre több zenei fesztiválon és sportrendezvényen jelennek meg szponzorként. 2016-ban például sokat hozott nekik a konyhára, hogy a Super Bowl döntőjét a San Francisco 49ersnek otthont adó Levi's Stadiumban rendezték meg. Tavalyelőtt pedig Beyoncé lett számukra az aranytojást tojó tyúk, aki a Coachella fesztiválon a Levi's szuperszexi farmershortjában lépett fel: az innen posztolt felvételektől szintre lángra lobbant az egész internet.A cég részvényeit egyébként először 1971-ben vezették be a tőzsdére, ám 1985-ben távoztak onnan.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK