Egykor aranyásók viselték, hamarosan sok pénzt fialhat

Levi's farmer
Actress Barbara de Regil is seen arriving at the red carpet for opening of the store Levi's in the Historic Center of the City of mexico on March 22, 2018 in Mexico City, Mexico (Photo by Carlos Tischler/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
A San Francisco-i székhelyű Levi's Strauss farmergyártó cég 34 év után visszatér a tőzsdére, ami elemzők szerint kedvező jel az egész, egyébként nehéz időket átélő ruházati szektor számára. Az ikonikus márka már több mint másfél évszázada a farmerpiac domináns szereplője.
Vágólapra másolva!

A 165 évvel ezelőtt alapított cég, amelynek nevéhez fűződik a farmer, vagyis a blue jeans „feltalálása", mintegy 100 millió dolláros bevételre számít az IPO-ból, vagyis a nemzetközi tőzsdei részvénykibocsátásból.

A befolyó pénzt részben az Egyesült Államokban és a külpiacokon – elsősorban Kínában, Indiában és Brazíliában - történő terjeszkedés finanszírozására szeretnék fordítani, emellett több trendi márka felvásárlását is tervezik.

A CNN Business elemzése szerint főként Kínában látnak hatalmas növekedési potenciált: ebben az országban adják el a ruházati termékek egyötödét, a Levi's árbevételének azonban csupán 3 százaléka származik innen.

Barbara de Regil mexikói színésznő egy új Levi's üzlet átadásán Mexikóvárosban Forrás: AFP/NurPhoto/Carlos Tischler

A farmernadrágok eladása a cég első számú piacának számító Egyesült Államokban az elmúlt időszakban egyébként csökkent: 2013 óta összességében 11 százalékkal esett vissza irántuk a kereslet.

A Levi's viszont az old-school 501-esnek köszönhetően sikeresen átvészelte az iparágat sújtó általános lejtmenetet.

Az ikonikus logó egy Levi's 501 farmernadrágon Forrás: AFP/Getty Images/Justin Sullivan

Tavaly 5,6 milliárd dolláros árbevételt realizált, ami 14 százalékos növekedést jelentett az előző évihez képest. Mindemellett a cég nyereségesen működik, profitja tavaly elérte a 285 millió dollárt.

A Levi'snél egyre inkább hisznek a reklámok erejében, amit jól példáz, hogy a múlt évben 24 százalékkal növelték a reklámkiadásokat.

Egyre több zenei fesztiválon és sportrendezvényen jelennek meg szponzorként. 2016-ban például sokat hozott nekik a konyhára, hogy a Super Bowl döntőjét a San Francisco 49ersnek otthont adó Levi's Stadiumban rendezték meg.

Tavalyelőtt pedig Beyoncé lett számukra az aranytojást tojó tyúk, aki a Coachella fesztiválon a Levi's szuperszexi farmershortjában lépett fel: az innen posztolt felvételektől szintre lángra lobbant az egész internet.

A cég részvényeit egyébként először 1971-ben vezették be a tőzsdére, ám 1985-ben távoztak onnan.