A hideg cateringgel foglalkozó magyar startup, a Mártogatós még több ételt tudna előállítani és külföldre is kiterjesztené a szolgáltatását. Ezek a tervek most valóra válhatnak, hiszen nemrég kaptak 25 millió forintos befektetést két befektetőtől.

A Mártogatóst 2016 márciusában alapította Takács Gergő és Prauda Gergő. Kezdetben havi 1000-1500 darabos megrendelésállományt kezeltek, melyet az alapítók mellett alkalmi munkavállalókkal kiegészülve tudtak ellátni. Azzal az ötlettel álltak elő, hogy bizonyos ételeket (például sárgarépát) különféle krémekbe lehet mártogatni és ezzel akár falatonként eltérő ízeket lehet átélni.

Ma már inkább nagy cégek a megrendelőik.

A koncepció sikeres lett. Tavaly kezdtek növekedni, akkor kinőtték a termelőüzemet és a létszám is nőni kezdett. Ma már tízen dolgoznak a cégben és havonta 2-3 ezer főt szolgálnak ki.

A cég kínálata megmaradt a mártogatós ételeknél, melyet limonádékkal, salátákkal, desszertekkel és kávéval egészítenek ki.

A mártogatós ételek mellett salátát, desszertet és kávét is kínál a cég (képünk illusztráció)Forrás: Ács Bori

2018 elején egy Magyarországon élő amerikai üzletember kereste meg őket befektetési szándékkal. Az alapítók Balogh Pétertől, a Baconsult vezetőjétől kértek támogatást, mentorálást a befektetéshez, amelyből végül nem lett semmi. Balogh Péter azonban kedvet kapott a befektetéshez, akihez Lévai Gábor, a Fehér Albatrosz Kft. nevű családi befektetőcég tulajdonosa is csatlakozott. A két befektetőtől összesen 20+5 millió forintot kaptak, melyhez a korábbi alapítók 10 milliót tettek hozzá.

Nagyon tetszik, hogy mindenki, aki valaha evett belőle, emlékszik rá, és nagyon pozitív élmény számára." – mondta Lévai Gábor a Forbes.hu-nak. - "Ezekkel a receptekkel franchise-zá lehet alakítani ezt az egészet". Lévai Gábor elvárása az, hogy a befektetés 3-5 éven belül megtérüljön, és mindenhol helyi termelőket tudjanak támogatni vele.

„Annyira viszik a terméket, hogy jóformán nem kell eladni és mégis nő a bevétel. De azért kíváncsiak vagyunk, hogy mekkorára nőhet, ha megpróbáljuk profin eladni és aktívan építeni az ügyfélbázist" – mondta Balogh Péter.

Cikkünk a Forbes.hu írása nyomán készült.