12 milliárd dollárért vásárol gépeket az egyik légitársaság

9, Lufthansa (Németország) 
Ezek a világ legbiztonságosabb légitársaságai – galéria
9, Lufthansa (Németország): Az ország legnagyobb légitársasága 59 éve áll az utasok szolgálatában, ráadásul nemrég a „Legjobb európai légitársaság” címet is elnyerte.
Vágólapra másolva!
Negyven szélestörzsű repülőgépet rendelt a német Lufthansa, amelyek listaáron számolt piaci értéke 12 milliárd dollár - közölte a légitársaság a honlapján.
Vágólapra másolva!

A Lufthansa-csoport közlése szerint 20 Boeing 787-9 Dreamlinert és 20 Airbus A350-900-ast rendeltek, amelyek a cég flottájában lévő négyhajtóműves típusokat váltják le. A Lufthansa négyhajtóműves gépparkja 43 Airbus A340-esből és 14 A380-asból áll, előbbiek átlagéletkora 16, utóbbiaké 7,5 év.

A Lufthansa közlése szerint az új gépek elsősorban az A340-eseket váltják ki, de döntés született arról is, hogy kereskedelmi okok miatt eladnak hat A380-ast 2022-ben és 2023-ban a gyártó Airbusnak.

Az újonnan rendelt gépek 2022 és 2027 között érkeznek meg a cégcsoport légitársaságaihoz.

A Lufthansa mellett az Austrian, a Swiss, a Brussels Airlines és az Eurowings flottájában összesen 199 szélestörzsű repülőgép van.

A flottamegújítás tárgyát képező egyik géptípus, az Airbus A350-900-as a Lufthansánál Forrás: AFP/Christof Stache

Carsten Spohr, a csoport vezérigazgatója azt hangsúlyozta, hogy a Dreamlinerek és A350-esek érkezésével

jelentősen csökkenhet a zaj- és károsanyag-kibocsátás, emellett a gépek sokkal alacsonyabb költséggel üzemeltethetők.

Átlagosan egy utasra vetítve 2,9 liter kerozint égetnek el 100 kilométeren, ez 25 százalékkal alacsonyabb a most használt Airbus A330-asokhoz viszonyítva. Így évente félmilliárd tonna kerozint spórolhatnak meg, a szén-dioxid-kibocsátás pedig 1,5 millió tonnával csökkenhet.

A két hajtóműves Boeing 787-9-es Dreamliner és az Airbus A350-900-as is a legmodernebb szélestörzsű gépek közé tartoznak, hajtóműveiknek és a széles körben alkalmazott szénszálas anyagoknak köszönhetően átlagosan 20-25 százalékkal alacsonyabb költséggel üzemeltethetők elődeiknél.