Vadonatúj logót kap a Volkswagen, ilyen lesz

Volkswagen, emisszió, dízelbotrány
04 December 2018, Lower Saxony, Wolfsburg: The Volkswagen model T-Roc stands on a lifting platform in a car tower on the Volkswagen factory premises. Once a year, the Volkswagen Group invites media representatives to a photo shoot in the car towers of the Autostadt. There you can take pictures of the latest vehicle models. Photo: Peter Steffen/dpa
Vágólapra másolva!
Megújult logóval jelentkezik a Volkswagen, amely a Golf új generációján jelenhet meg először. Az autógyártó szándékai szerint az új embléma a jelenleginél modernebb lesz.
Vágólapra másolva!

A világon mindenütt jól ismert logót még a harmincas évek végén alkották meg, és azóta jó néhányszor átesett már „ráncfelvarráson”. Legutóbb 2012-ben módosult valamelyest.

A mostani változtatás oka az, hogy a Volkswagen új vezetése úgy gondolja: a jelenlegi logó túlontúl német és érzelemmentes – emeli ki a Car and Bike cikke. Ez gyökeresen új felfogásnak számít a cégnél, mert az „ízig-vérig német” üzenet hangsúlyozása mindig is a márka kommunikációjának a középpontjában állt.

Egetrengető változásokra ugyanakkor nem kell felkészülni, természetesen marad az eredeti embléma formavilága, egy-két helyen azonban kisebb módosításokra kerül sor.

Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Peter Steffen

Az új logó megalkotása során a korábbinál egyszerűbb formanyelv alkalmazására törekedtek, a betűk és az őket körülvevő kör keskenyebbé váltak, és a „W” betű két alsó szára már szinte egyáltalán nem ér hozzá a körívhez.

Az alábbi videóban megtekinthető az új VW-logó, a német labdarúgó-válogatott tagjai már ezt viselik a melegítőjükön.

Egy-egy brand életében egyáltalán nem újdonság, hogy változik a márkakommunikáció, és módosul a hozzá kötődő üzenet.

Az olyan szintén nagy és közismert márkák, mint a Coca-Cola vagy az Apple is több alkalommal változtattak ezen a téren.

Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Julian Stratenschulte

A Volkswagennél abban bíznak, hogy a dízelbotrány árnyékában, illetve egy olyan időszakban, amikor egyre nagyobb hangsúlyt kapnak vállalati stratégiájukban az elektromos autók, a vásárlók kedvezően fogadják majd az új Volkswagen-emblémát, amely a kommunikáció szintjén is jelképezi az autógyártó megújulását.