Egyetlen ábrán minden, ami tavaly történt az e-autók piacán

2019.03.20. 09:30

Korábban öt évre volt szükség ahhoz, hogy az elektromos autók eladási elérjék az 1 milliós darabszámot, 2018-ban erre elég volt 6 hónap is - derül ki a Visual Capitalist összeállításából. A portál egyetlen ábrán mutatja meg a tavalyi év legfontosabb számait.

Nem akármilyen év volt 2018 az elektromos autók piacán. Bár a vállalat és vezetője, Elon Musk hírnevét számos félreérthető Twitter-bejegyzés, üzletbezárás híre rontotta, a Tesla Model 3-asa történelmi mérföldkőhöz érkezett.

Ez lett ugyanis az első elektromos autó, amelynek eladásai egy év leforgása alatt átlépték a 100 ezres darabszámot. De ugyanúgy 100 ezernél több autót adott el két modelljéből a Nissan is.

Bár az elektromos autók piaca nem nő olyan ütemben, ahogy azt a szakértők korábban valószínűsítették, de a növekedés így is látványos.

Tesla autók a cég gyártotta töltőállomáson, mely egyben a világ legnagyobbjaForrás: AFP/Imaginechina/Bai Kelin

Az alábbi ábrából sok minden kiderül.

Bár a legtöbb e-autót Kínában értékesítették tavaly - több mint 1 millió darabot -, az eladási arányokat tekintve toronymagasan Norvégia vezet. Itt, ahogy alább látni, az értékesített autók közel fele (49,1 százalék) elektomos meghajtású volt.

Norvégiában az értékesített autók közel fele elektromos volt 2018-banForrás: Juhász Péter

Norvégia egyébként az eladások számát tekintve is dobogós, a 3, helyen végzett 73 ezer járművel. Az USA-ban 361 ezer e-autót értékesítettek.

A norvég kormány egyébként 2025-re szeretné elérni azt, hogy az újonnan eladott autók kizárólag zéró-emissziósak legyenek, azaz praktikusan elektromos meghajtásúak.

Az elektromos autók terjedésével persze a töltők telepítésének lépést kell tartaniik. Ebben egyébként Kína vezet, közel 300 ezer, különböző típusú gépkocsi-töltővel. Kínát USA és Japán követi a listán.