Az IKEA felkészülten várja riválisait

Barbara Martin Coppola
Chief Executive Officer of IKEA group Jesper Brodin (L), Barbara Martin Coppola, Ikea Chief Digital Officer and Brian Leonard, TaskRabbit Chief technology officer and Technical Cofounder, give a press conference to announce IKEA's worldwide results on October 10, 2018 in Madrid. (Photo by GABRIEL BOUYS / AFP)
Vágólapra másolva!
A bútorkereskedő óriás tavaly komoly szerkezeti átalakítást hajtott végre, mert későn reagált a digitális világ kihívásaira. Ennek egyik lépéseként szerződtették Barbara Martin Coppolát, aki a svéd cég digitális vezetője lett – olvasható a CNBC-n.
Vágólapra másolva!

A vásárlók már nem akarnak a város szélére utazni azért, hogy bútorokat vásároljanak, és ahol korábban jól ment a cégnek, ott a „szokásosnál kevésbé működik a megszokott üzleti modell”. Éppen ezért kezdeményezett

Jesper Brodin vezérigazgató tavaly áprilisban stratégiai változásokat a cégnél,

aminek eredményeként az emberek már online is vásárolhatnak, vagy a városközpontokban is vehetnek IKEA-bútort.

Jesper Brodin vezérigazgató, Barbara Martin Coppola digitális vezető, valamint Brian Leonard, a TaskRabbit technológiai vezetője Forrás: AFP/Gabriel Bouys

Az IKEA értékesítésének majdnem tíz százaléka online történik – tette hozzá Brodin, majd elmondta, hogy Barbara Martin Coppola azért került a céghez, hogy „mindent megváltoztasson”.

A 2019-es egyik nagy újítási projekt egy olyan e-kereskedelmi mobilalkalmazás, amely rendelkezik már a kiterjesztett valóság funkciójával is,

és így bárki könnyen beillesztheti az adott bútort az otthonába, javasolhat hasonló bútorokat, és utána meg is vásárolhatóak a termékek.

Az IKEA egyelőre nem árulta el, hogy mikortól lesz elérhető az alkalmazás.

Illusztráció Forrás: AFP/Jonathan Nackstrand

– elemezte a helyzetet Barbara Martin Coppola, aki korábban olyan technológiai vállalatoknál dolgozott, mint a Samsung, a Grubhub, a Google vagy a YouTube.

Barbara Martin Coppola Forrás: AFP/Gabriel Bouys

Továbbá az IKEA egy ún. második élet projektet is indít, ahol

a vásárlók online árverésen adhatják el használt IKEA-bútoraikat,

például így hozzá lehet jutni egy kicsit kopott, fiókos Hemnes tárolóhoz 76 svájci frankért (21 ezer forint), miközben a bútor újonnan 149 svájci frankba (42 ezer forint) kerül.

– mondta Barbara Martin Coppola.