Kiderült, mit hozott a Spar számára a tavalyi év

2019.03.27. 14:01

A tavalyi évet is kiemelkedő teljesítménnyel zárta a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft.: nemcsak a közel 10 százalékos forgalomnövekedés jelentős eredmény, hanem az is, hogy 32 milliárd forintot fordított hálózatfejlesztésre a cég, ebből 6 új Spar-áruház épült és 17 üzlet újult meg. Franchise hálózatának éves forgalma elérte a 36 milliárd forintot, a Regnum Húsüzemé pedig a 36,4 milliárdot. 2018 végén összesen 555 áruház tartozott a Spar-csoporthoz: 348 Spar- és City Spar-szupermarket, 33 Interspar-hipermarket és 174 franchise üzlet. A vállalat 617,6 milliárd forint forgalmat ért el tavaly.

A cég folyamatosan fejleszti üzlethálózatát, aminek keretében hat új üzletet adott át tavaly: Budapesten, Kecskeméten, Győrben és Erdőkertesen, ezeken kívül tizenhetet újított fel országszerte. A két legnagyobb felújítás a miskolci Szinvapark Bevásárlóközpontban, valamint a budapesti Shopmarkban található Interspar-áruházak modernizálása volt. Igazi különlegesség mindkét helyen az Interspar to Go étterem kialakítása.

A miskolci Szinvapark Bevásárlóközpontban megnyílt a felújított áruházForrás: spar.hu

A Spar partner program 2012-ben két üzlettel indult, az elmúlt hat év alatt 174 tagúra bővült franchise hálózat egyértelműen sikertörténetnek számít a Spar Magyarország életében. Az üzletág mintegy 1500 embernek ad munkát, éves forgalma pedig meghaladta a 36 milliárd forintot. Az elmúlt évben harminckét üzlettel bővült a franchise hálózat.

Felújították a fővárosi Batthyány téri Interspart isForrás: Origo

A vállalat bicskei központja területén működő Regnum Húsüzem és Oktatóközpont az elmúlt tizennégy évben folyamatosan fejlődött, s ma már 12 millió kilogramm bontott sertés- és 1,1 millió kilogramm marhahús feldolgozása mellett sajtszeleteléssel is foglalkozik, valamint oktatási központként is működik. A húsüzem látja el a Spar- és Interspar-egységeket sertés- és marhahússal, valamint egyéb húskészítményekkel. 

A Spar-csoport legújabb egysége, a Spar enjoy. convenience üzem 2018 márciusában kezdte meg a működését. A zöldmezős beruházás költségvetése mintegy 1,2 milliárd forint volt, amelyből a technológia és a berendezések 300 millió forintba kerültek. A vállalat üllői logisztikai központjának területén épült létesítményben állítják össze a majonézes salátákat és szendvicseket.

A vállalat évek óta folyamatosan bővíti saját márkás kínálatát: már 2700 különböző saját márkás árucikkből válogathatnak a vásárlók a hálózatukban.

Forrás: Origo

A 2018-ban tízedik születésnapját ünneplő S-Budget márka termékei az áruházlánc legkeresettebb árucikkei közé tartoznak. A tavalyi árbevétel 25 százalékát a saját márkás termékek tették ki.

A hulladékkezeléstől a logisztikán át a reklámtevékenységig a cég teljes működésére jellemző a környezettudatosság. A vállalat 2018-ban a papír kibocsátási mennyiségének 335, a műanyag kibocsátásának 95 százalékát gyűjtötte vissza és gondoskodott az anyagok újrahasznosításáról.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK